Aglomeracja

Solaris, wersja 2.0. Jak się podoba?

Wnętrze nowego Solarisa  Foto: materiały prasowe

Solaris na targach w Hanowerze zaprezentował dwie nowe wersje autobusów produkowanych w podpoznańskim Bolechowie. Nowe pojazdy mają nie tylko wyrazisty design, ale także sporo technicznych udogodnień, w tym oryginalne oświetlenie i więcej miejsc siedzących.

Wnętrze nowego Solarisa Foto: materiały prasoweNowe Solarisy Urbino w wersji standardowej i przegubowej dostępne są od dnia premiery. Ich produkcja seryjna ruszy w 2015 roku. Pozostałe modele w nowym wydaniu, będą sukcesywnie wprowadzane do sprzedaży w kolejnych miesiącach.

Nowa wersja ma lżejszą, trwalszą konstrukcję połączoną z nowym designem. Równocześnie zachowano charakterystyczne elementy poprzednika. W porównaniu do obecnej wersji Urbino konstrukcja szkieletu nowego autobusu jest jednocześnie lżejsza i sztywniejsza, a przy tym równie trwała, ponieważ została wykonana z tego samego materiału o wysokiej odporności na korozję. Znaczące zmniejszenie masy własnej pojazdu w istotny sposób wpływa na redukcję zużycia paliwa, co zapewne z zadowoleniem odnotują firmy przewozowe.

Nowy Solaris został opracowany z myślą o wszystkich rodzajach pojazdów. Jest przygotowany do zainstalowania zarówno silników spełniających normę Euro 6, jak i ich gazowych odpowiedników, napędów hybrydowych czy elektrycznych.

Niewątpliwym atutem nowego Solarisa jest zdecydowanie większa liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi (do 16 w wersji 12-metrowej, do 24 w wersji przegubowej). Dodatkową przestrzeń uzyskano m.in. na skutek umiejscowienia zbiorników paliwa na nadkolach pojazdu.

Przyjemną jazdę zapewniają większe szyby oraz LED-owe oświetlenie wnętrza. Kolejną nowością jest możliwość włączenia tzw. światła pośredniego, które daje większy komfort po zmierzchu. Łatwiejsze jest także wsiadanie i wysiadanie pasażerów. Jest to rezultat zwiększenia przestrzeni pasażerskiej oraz zastosowania szerszych i wyższych drzwi.

Nowy Solaris Foto: materiały prasowe

Wartą odnotowania zmianą w przypadku dwudrzwiowego modelu Urbino 12 jest przesunięcie drugiej pary drzwi ku tyłowi pojazdu o odległość jednego modułu. W wersji osiemnastometrowej pojazdu zmieniono dodatkowo położenie drugiej pary drzwi o analogiczną szerokość, co niewątpliwie usprawnia “wymianę” pasażerów.

Nowatorskim rozwiązaniem jest również ujednolicenie wyglądu autobusów niskopodłogowych i niskowejściowych oraz zharmonizowanie z tramwajami elementów ich wyposażenia, co pozwoli przewoźnikom na stosowanie identycznych elementów wyposażenia, tym samym obniżenie kosztów.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz