Miasto przejmuje od firm zewnętrznych obsługę lokali komunalnych. Od 21 sierpnia będzie to zadanie ZKZL, który zapowiada otwarcie 5 nowych Punkty Obsługi Klienta (POK). Wprowadzone zmiany mają poprawić jakość obsługi oraz usprawnić i przede wszystkim skrócić większość procedur.
Wprowadzanie pośrednika pomiędzy lokatora a miasto to moim zdaniem był błąd systemowy. Mieliśmy przez to ograniczone możliwości oddziaływania na naszego podwykonawcę, czyli na administratora. Kierując się chęcią poprawy jakości obsługi lokatorów, przejmujemy tę odpowiedzialność na siebie – mówi Tomasz Lewandowski, zastępca prezydenta Poznania.
Od 2006 roku bezpośrednią obsługą najemców lokali komunalnych w Poznaniu zajmowały się wyłaniane w przetargach firmy. Przez 11 lat zadanie to realizowały trzy różne przedsiębiorca: Feroma, Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej i ZZN WAM.
Jednym z ważniejszych motywów decyzji o zmianie było niezadowolenie mieszkańców z poziomu dotychczas świadczonych usług. Rezygnując z firm pośredniczących, ZKZL wprowadza zmiany poprawiające jakość obsługi oraz przyśpiesza większość procedur. Usprawniona zostanie obsługa zleceń dotyczących między innymi eksploatacji lokali, zgłoszenia awarii, rozliczania mediów, sprawdzania stanu konta lub stanu zadłużenia lokalu. Sprawy lokatorów i najemców obsługiwane będą w pięciu Punktach Obsługi Klienta, zlokalizowanych w różnych punktach miasta.
Decyzję o zmianie sposobu administrowania poprzedziły liczne analizy, z których wynika, że dzięki nowym POK obniżone zostaną nie tylko koszty zarządzania lokalami, ale poprawi się również jakość obsługi. Wprowadzane są jednocześnie jednolite standardy obsługi klientów ZKZL – podkreśla Tomasz Lewandowski, z-ca prezydenta Poznania.
Wprowadzenie nowych Punktów Obsługi Klienta poprzedzone zostaje intensywną kampanią informacyjną. Do wszystkich mieszkań i lokali komunalnych dotrą ulotki i plakaty informujące o nowych lokalizacjach POK, listami ulic przypisanych do obszaru każdego z punktów oraz z danymi kontaktowymi i godzinami pracy każdego POK. Rozsyłany jest także list, przybliżający najemcom ideę zmian.
Pod specjalnym numerem telefonu Poznań Kontakt 61 646 33 44, mieszkańcy będą mogli uzyskać odpowiedzi na pytania związane z użytkowaniem lokali komunalnych.
Nowe Punkty Obsługi Klienta POK: Poznań, ul. Brzask 3 tel. 61 659 67 01, os. Piastowskie 77 tel. 61 659 67 02, ul. 23 Lutego 4/6A tel. 61 659 67 03, Łozowa 26 tel. 61 659 67 04, Nehringa 2 tel. 61 659 67 05
Dodaj komentarz