25 milionów złotych przeznaczono w tym roku na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej. To ponad 8 razy więcej niż w 2014 roku i milion więcej niż rok temu. W planach jest m.in. modernizacja sieci trakcyjnej na ulicach 28 Czerwca 1956r., Murawa oraz Hetmańskiej, gdzie wymienione zostanie również torowisko. Pierwsze prace rozpoczną się już w marcu. Najdłuższy remont potrwa niewiele ponad dwa miesiące.
Poprawia się bezpieczeństwo, komfort jazdy pasażerów, ale także prędkość przejazdów. Efektem jest także skrócenie rozkładowych czasów przejazdów, co jest niezwykle ważne dla funkcjonowania komunikacji – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Miasta Poznania. – Na tegoroczne remonty infrastruktury torowo-sieciowej wydamy w tym roku 25 mln złotych. Dodatkowo około 1,5 mln zł przeznaczymy również na infrastrukturę autobusową.
W kolejnych latach, zgodnie z Wieloletnim Planem Finansowym, na remonty i modernizacje zarówno infrastruktury torowo-sieciowej, jak i autobusowej, zarezerwowano po 26,5 mln zł w latach 2019 i 2020 oraz po 21,5 mln zł w latach 2021 i 2022.
Roboty w 2018 roku zaplanowane w 11 lokalizacjach zaczniemy już w marcu, a zakończymy w połowie września – wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.
Wśród najistotniejszych prac modernizacyjnych zaplanowanych na 2018 rok znajdują się: modernizacje sieci trakcyjnej na ul. Murawa oraz na ul. 28 Czerwca 1956r. (od węzła Traugutta do pętli Dębiec) oraz modernizacja torowiska i sieci trakcyjnej na ul. Hetmańskiej (od ronda Starołęka do wiaduktu nad ul. Dolna Wilda). Zaplanowano także wymiany zwrotnic (m.in. Traugutta od strony Dębca i ronda Starołęka, Głogowska-Hetmańska od strony Arciszewskiego) oraz remonty przejazdów na ul. Zamenhoffa i skrzyżowaniach ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej oraz Wołyńskiej i Wojska Polskiego.
Tradycyjnie już, terminy remontów uzgadniane są z innymi jednostkami tak, aby jak najlepiej skoordynować prowadzone prace. Na przykład w tym roku prace na węźle Hetmańska-Głogowska będą toczyły się jednocześnie z wymianą wodociągu na ul. Reymonta, prowadzoną przez spółkę Aquanet – mówi Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Naszym celem jest, aby prace, i wprowadzane w związku z nimi zmiany w komunikacji zbiorowej, były jak najmniej dokuczliwe dla mieszkańców. Stąd koordynacja przedsięwzięć oraz organizacja komunikacji zastępczej.
Szczegółowe opisy zmian w transporcie publicznym będą podawane na bieżąco, przed kolejnymi pracami. Jednak znane są już ogólne założenia komunikacji zastępczej na czas pierwszych z najpoważniejszych zaplanowanych prac.
W czasie remontów przejazdów Bobrzańska i Wiatraczna na dwa weekendy w marcu zostanie wyłączony ruch tramwajowy na Górnym Tarasie Rataj (otwarta będzie Trasa Kórnicka). Tramwaje zostaną skierowane na Franowo i Kórnicką, natomiast na odcinku rondo Starołęka-Kurlandzka uruchomiona zostanie linia “za tramwaj”.
Podczas zamknięcia torowiska na ul. Murawa tramwaje na co dzień dojeżdżające do pętli Połabska pojadą na Wilczak. Natomiast w czasie zamknięcia dla ruchu tramwajowego fragmentu ul. Hetmańskiej autobus “za tramwaj” będzie kursował od ronda Starołęka do ul. Pamiątkowej.
W 2018 roku kompleksowej modernizacji poddana zostanie również podstacja trakcyjna Kazimierza Wielkiego – realizacja tej inwestycji nie spowoduje jednak zakłóceń w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej, podobnie jak realizacja wymiany kabli trakcyjnych lub linii kablowych w różnych częściach miasta. Przeprowadzane będą również wymiany smarownic torowych, dzięki którym tramwaje jeżdżą ciszej, wolniej zużywając szyny oraz obręcze kół.
Ryszard Bączkowski/biuro prasowe UMP
Dżej Dżej obiecywał, wręcz się zaklinał iż w ciągu 2 lat od dojścia do władzy, powstanie linia na Unii Lubelskiej, coś się ruszy w temacie na Strzeszyńskiej-Podolany, pętla Ogrody wylądują na Polskiej……no cóż Dżej Dżej obiecał swoje a życie swoje 🙂
Wiarygodni jak politycy! Dajcie im władzę a pokażą wam, bardzo szybko, gdzie ich plecy się kończą i co jest na ich końcu między pośladkami !!