W październiku ubiegłego roku, na przystankach tramwajowych Poznań Główny w obydwu kierunkach, MPK uruchomiło dwa monitory LCD, które informują pasażerów o obowiązującym rozkładzie jazdy. Zastosowanie takiego rozwiązania jest jednak możliwe tylko na tych przystankach, na których jest zasilanie energetyczne.
W Poznaniu 458 przystanków, do których nie dotrzemy z taką technologią bo nie mają dostępu do energii elektrycznej. Chcemy jednak poprawić ich wizerunek i dlatego proponujemy nową wersję słupka przystankowego, który jest o wiele bardziej nowoczesny, estetyczny i wyposażony w praktyczną gablotę ułatwiającą wymianę zaktualizowanych rozkładów jazdy. Uruchamiając monitory LCD z rozkładami jazdy uprzedzaliśmy, że takie nowe rozwiązanie możliwe jest do zastosowania tylko na przystankach wyposażonych w przyłącza energetyczne. Warunek ten spełnia tylko 70 procent spośród tych, na których są ustawione wiaty.
MPK chce wyeliminować obecnie praktykowaną technologię wymiany rozkładów jazdy na przystankach. Obecnie, aby wymienić rozkład jazdy należy w pierwszej kolejności nakleić go na podkładzie blaszanym, zabezpieczyć przed negatywnym wpływem warunków atmosferycznych, a następnie na przystanku odkręcić nieaktualny rozkład jazdy, a w jego miejscu zamocować – przykręcić rozkład zaktualizowany. W proponowanej wersji rozkład, po jego wydrukowaniu, umieszczać będzie można w przeznaczonych do tego celu „kieszonkach” znajdujących się w gablotach. Tym samym znacznie upraszczamy proces wymiany rozkładów jazdy, a jest to istotne zwłaszcza przy zmianach rozkładów z zimowego na letni oraz z letniego na zimowy.M)
W wersji testowej nowe słupki przystankowe zostały umieszczone w dwóch lokalizacjach:
Przystanek tramwajowy linii 2 oraz 9, ul. Strzelecka/Plac Wiosny Ludów, w kierunku ul. Podgórnej
Przystanek autobusowy linii 193 oraz 195, ul. Przybyszewskiego, w kierunku ul. Bukowskiej.
Testy mają odpowiedzieć na pytanie – jaka będzie czytelność rozkładów jazdy umieszczonych za szybą gabloty, w zmieniających się warunkach pogodowych. Jaki wpływ na czytelność rozkładów jazdy będzie miała wilgotność powietrza oraz mróz.
Dodaj komentarz