Kino MUZA

Kino MUZA

Adres: Św. Marcin 30
Poznań

Kino Muza działa od 1908 roku – zostało otwarte pod nazwą”Theater Apollo”. W 1910 roku przybrało nazwę “Colosseum”, w 1934 “Europa”, 1935 “Świt”, w 1940 “Zentral Lichtspiele”, w 1945 “Wolność” i od lat 50-tych “Muza”. Motto kina brzmi: WIEMY, CO GRAMY.

Map data © OpenStreetMap




NOC KRÓTKICH FILMÓW

NOC KRÓTKICH FILMÓW

piątek 1 czerwca

godz.21.00

bilety: 15 zł

 

Alter Ego Pictures wraz ze Studiem Munka oraz Stowarzyszeniem Filmowców Polskich zaprasza na „Noc Krótkich Filmów”. Wydarzenie „NKF” zakłada pokazy 11 filmów krótkometrażowych, jednej nocy w różnych miastach, tylko w kinach studyjnych.

Jest to maraton filmowy, składający się z trzech bloków z cyklu "„30 minut”". Łącznie obejrzymy 5,5 godzin filmów.

Jest to jedyny tego typu projekt w Polsce, dzięki któremu młodzi twórcy jednej nocy mają szansę pokazać swoje krótkometrażowe filmy szerszej publiczności.

 

PROGRAM:

I.

1. Basia z Podlasia, 2011, reż. Aleksander Dembski, 27’

Holender Ebert zafascynowany wizerunkiem Polek, wykreowanym za sprawą Internetu, szuka w Polsce żony. Wszystkie napotkane po drodze kobiety chcą się wydać za Holendra. Jedynym ze sposobów na znalezienie właściwej kandydatki na żonę jest organizacja castingu. Komedia w satyryczny sposób pokazuje różnice w postrzeganiu współczesnego świata przez ludzi z zachodu i wschodu Europy.

2. Portret z pamięci, 2011, reż. Marcin Bortkiewicz, 25’

Marek mieszka razem z Matką i Babcią w domku z małym ogrodem. Po zdanej maturze otrzymuje kamerę video. Zaczyna więc filmować to, co jest najbliżej w zasięgu jego wzroku, postanawia zrobić dokument o swojej Babci. Z biegiem czasu wnuk zauważa, że Babcia zaczyna mylić daty i fakty, o których opowiada. Miesza zdarzenia i czasy. Powoli traci pamięć. Marek orientuje się, że zaczyna robić film o czymś zupełnie innym, niż to wcześniej zaplanował. A przede wszystkim zaczyna pojmować, że gdyby nie jego kamera, to nigdy nie dowiedziałby się czegoś o sobie, czego być może wcale nie chciałby wiedzieć...

3. Jezioro, reż. 2011, Jacek Piotr Bławut, 28’

"Cudza dusza - ciemny las" to kluczowa sentencja dla tego filmu. "Jezioro" opowiada historię Tadeusza, który po śmierci żony próbuje odkryć pozostawioną przez nią w głębinach jeziora tajemnicę. To opowieść o zawikłanych relacjach międzyludzkich oraz o próbie odzyskania czasu straconego, próbie poznania osoby, której już nie ma. Jednak tytułowe jezioro będące dla Uli "kochankiem", dla Tadeusza staje się śmiertelnym wrogiem. Tajemnica ukryta w jego głębinach staje się obsesją głównego bohatera. Wyrzuty sumienia, pragnienie zbliżenia się do żony, a może nieopanowana ciekawość prowadzą go coraz głębiej w jego otchłań.

4. Glasgow, 2010, reż. Piotr Subbotko, 30’

"Glasgow" to historia 12-letniego Damiana, który żyje w przekonaniu, że jego ojcem jest znany piłkarz klubu Celtic Glasgow. W czasie wakacji chłopiec zbiera pieniądze na wyjazd do Szkocji, pracując przy remontach mieszkań z emerytowanym budowlańcem Mieciem. Zakochany w 15-letniej Monice, która jest w ciąży, chce zaopiekować się jej dzieckiem i zabrać oboje w podróż do lepszego świata.

 

II.

1. Koleżanki, 2011, reż. Sylwester Jakimow, 33’

W piątkowy wieczór dwie nastolatki wyruszają w podróż po mieście. Wystrzałowo ubrane, po sporej dawce alkoholu zwracają na siebie uwagę przechodniów. Zachowują się wyzywająco i wulgarnie # zaczepiają nieznajomych pasażerów autobusu. Podczas podróży w dyskusji obu dziewczyn powraca intymny problem typowej nastolatki i jej "chłopaka".

2. Ciemnego pokoju nie trzeba się bać, 2009, reż. Kuba Czekaj, 36’

Opowieść o bezgranicznej miłości jedenastoletniej dziewczynki, Łaty, do jej ojca. Łata przygotowuje piosenkę na szkolną akademię, zorganizowaną z okazji zbliżającego się dnia taty. To sprawia, że dziewczynka przygląda się mu baczniej niż zwykle. Chcąc jak najlepiej opisać swoje uczucia, powoli zaczyna odkrywać skrywane przez ojca tajemnice...

3. Serce do walki, 2011, reż. Tomek Matuszczak, 24’

Film rozgrywa się w abstrakcyjnej przestrzeni miejskiej, nigdy nie nazwanej. Może być nią każde mniejsze miasto w Polsce. Julka kocha fotografię i dzięki swojej pasji poznaje Maćka. Oboje mieszkają na zwykłym, dość niebezpiecznym osiedlu. Od lat terenem rządzą kibice z dwóch klubów piłkarskich: Czarnych i Pogoni. Maciek i Julka, współcześni Romeo i Julia, równie niewinni i młodzi jak bohaterowie klasycznego dramatu, stoją po przeciwnych stronach futbolowej barykady, a ich miłość rozpoczyna serię tragicznych zdarzeń. Film ukazywać będzie ich przemianę i dojrzewanie na skutek doświadczeń, które staną się ich udziałem.

4. Trójka do wzięcia, 2006, reż. Bartek Konopka, 39’

Beztroskie życie 16-letniej Ingi przerywa wiadomość o śmiertelnej chorobie matki. Z dnia na dzień Inga zostaje sama z dwójką młodszego rodzeństwa. Musi uciekać przed opieką społeczną, która chce ich umieścić w pogotowiu opiekuńczym. Inga tuła się z rodzeństwem od swojego chłopaka, Konrada do ciotki. Chcąc nie chcąc, staje się dla nich matką. Za to poświęcenie Ingę spotyka niezwykła nagroda.

 

III.

1. Non stop kolor /Demakijaż/ 2008, reż Maria Sadowska, 35’

Główna bohaterka, 30-letnia dziewczyna o przezwisku Muza, budzi się rano pod pomnikiem Chopina w Łazienkach. Nie pamięta skąd się tam wzięła, nie może znaleźć także swojego samochodu, więc jedzie porannym tramwajem do domu na Ursynowie. Pod drzwiami okazuje się, że zgubiła również klucze od mieszkania. Muza rozpoczyna więc długą wędrówkę po Warszawie w ich poszukiwaniu. Film opisuje muzyczne środowisko warszawskiego clubbingu - pokolenie bez rewolucji i kultury kochające muzykę i nieustającą zabawę.

2. Droga wewnętrzna /Demakijaż/, 2009, reż. Dorota Lamparska, 37’

Trzydziestolatek budzi się, jak co dzień, w swoim mieszkaniu w dużym mieście. Pije kawę, ubiera się, przygotowuje do wyjścia. Słucha radia, w którym niezliczone tragiczne wypadki, tragedie, ofiary śmiertelne, afery polityczne mieszają się z nachalnymi reklamami. Rafał jak zwykle wychodzi do pracy ale w drzwiach klatki schodowej zatrzymuje się, jakby za przyczyną niewidzialnej granicy. Sąsiedzi, dziewczyna, koledzy a w końcu lekarze usiłują go skłonić do wyjścia.

3. Pokój szybkich randek /Demakijaż/ 2007, reż. Anna Maliszewska, 42’

Młode małżeństwo na progu szczęśliwego życia i miłości, która miała przetrwać całe życie, zostaje postawione w sytuacji uniemożliwiającej dalsze bycie razem. Artur trafia na wiele lat do więzienia, a Natalia mimo, że poza murami odbywa razem z nim wyrok, na który skazuje ją otoczenie i odebrane nadzieje. Chcąc ratować związek kobieta podejmuje próbę ratowania więzi z mężem. Czy robi to dla miłości, w którą tak wierzy? Czym właściwie jest ta miłość? Do jakich poświęceń zobowiązuje? Czy jedna decyzja podjęta pod wpływem miłości siebie samej może zniszczyć to, na czym miało być zbudowane całe jej życie?

 

 

Organizatorzy:

I.

1. Basia z Podlasia, 2011, reż. Aleksander Dembski, 27’

Holender Ebert zafascynowany wizerunkiem Polek, wykreowanym za sprawą Internetu, szuka w Polsce żony. Wszystkie napotkane po drodze kobiety chcą się wydać za Holendra. Jedynym ze sposobów na znalezienie właściwej kandydatki na żonę jest organizacja castingu. Komedia w satyryczny sposób pokazuje różnice w postrzeganiu współczesnego świata przez ludzi z zachodu i wschodu Europy.

2. Portret z pamięci, 2011, reż. Marcin Bortkiewicz, 25’

Marek mieszka razem z Matką i Babcią w domku z małym ogrodem. Po zdanej maturze otrzymuje kamerę video. Zaczyna więc filmować to, co jest najbliżej w zasięgu jego wzroku, postanawia zrobić dokument o swojej Babci. Z biegiem czasu wnuk zauważa, że Babcia zaczyna mylić daty i fakty, o których opowiada. Miesza zdarzenia i czasy. Powoli traci pamięć. Marek orientuje się, że zaczyna robić film o czymś zupełnie innym, niż to wcześniej zaplanował. A przede wszystkim zaczyna pojmować, że gdyby nie jego kamera, to nigdy nie dowiedziałby się czegoś o sobie, czego być może wcale nie chciałby wiedzieć...

3. Jezioro, reż. 2011, Jacek Piotr Bławut, 28’

"Cudza dusza - ciemny las" to kluczowa sentencja dla tego filmu. "Jezioro" opowiada historię Tadeusza, który po śmierci żony próbuje odkryć pozostawioną przez nią w głębinach jeziora tajemnicę. To opowieść o zawikłanych relacjach międzyludzkich oraz o próbie odzyskania czasu straconego, próbie poznania osoby, której już nie ma. Jednak tytułowe jezioro będące dla Uli "kochankiem", dla Tadeusza staje się śmiertelnym wrogiem. Tajemnica ukryta w jego głębinach staje się obsesją głównego bohatera. Wyrzuty sumienia, pragnienie zbliżenia się do żony, a może nieopanowana ciekawość prowadzą go coraz głębiej w jego otchłań.

4. Glasgow, 2010, reż. Piotr Subbotko, 30’

"Glasgow" to historia 12-letniego Damiana, który żyje w przekonaniu, że jego ojcem jest znany piłkarz klubu Celtic Glasgow. W czasie wakacji chłopiec zbiera pieniądze na wyjazd do Szkocji, pracując przy remontach mieszkań z emerytowanym budowlańcem Mieciem. Zakochany w 15-letniej Monice, która jest w ciąży, chce zaopiekować się jej dzieckiem i zabrać oboje w podróż do lepszego świata.

II.

1. Koleżanki, 2011, reż. Sylwester Jakimow, 33’

W piątkowy wieczór dwie nastolatki wyruszają w podróż po mieście. Wystrzałowo ubrane, po sporej dawce alkoholu zwracają na siebie uwagę przechodniów. Zachowują się wyzywająco i wulgarnie # zaczepiają nieznajomych pasażerów autobusu. Podczas podróży w dyskusji obu dziewczyn powraca intymny problem typowej nastolatki i jej "chłopaka".

2. Ciemnego pokoju nie trzeba się bać, 2009, reż. Kuba Czekaj, 36’

Opowieść o bezgranicznej miłości jedenastoletniej dziewczynki, Łaty, do jej ojca. Łata przygotowuje piosenkę na szkolną akademię, zorganizowaną z okazji zbliżającego się dnia taty. To sprawia, że dziewczynka przygląda się mu baczniej niż zwykle. Chcąc jak najlepiej opisać swoje uczucia, powoli zaczyna odkrywać skrywane przez ojca tajemnice...

3. Serce do walki, 2011, reż. Tomek Matuszczak, 24’

Film rozgrywa się w abstrakcyjnej przestrzeni miejskiej, nigdy nie nazwanej. Może być nią każde mniejsze miasto w Polsce. Julka kocha fotografię i dzięki swojej pasji poznaje Maćka. Oboje mieszkają na zwykłym, dość niebezpiecznym osiedlu. Od lat terenem rządzą kibice z dwóch klubów piłkarskich: Czarnych i Pogoni. Maciek i Julka, współcześni Romeo i Julia, równie niewinni i młodzi jak bohaterowie klasycznego dramatu, stoją po przeciwnych stronach futbolowej barykady, a ich miłość rozpoczyna serię tragicznych zdarzeń. Film ukazywać będzie ich przemianę i dojrzewanie na skutek doświadczeń, które staną się ich udziałem.

4. Trójka do wzięcia, 2006, reż. Bartek Konopka, 39’

Beztroskie życie 16-letniej Ingi przerywa wiadomość o śmiertelnej chorobie matki. Z dnia na dzień Inga zostaje sama z dwójką młodszego rodzeństwa. Musi uciekać przed opieką społeczną, która chce ich umieścić w pogotowiu opiekuńczym. Inga tuła się z rodzeństwem od swojego chłopaka, Konrada do ciotki. Chcąc nie chcąc, staje się dla nich matką. Za to poświęcenie Ingę spotyka niezwykła nagroda.

III.

1. Non stop kolor /Demakijaż/ 2008, reż Maria Sadowska, 35’

Główna bohaterka, 30-letnia dziewczyna o przezwisku Muza, budzi się rano pod pomnikiem Chopina w Łazienkach. Nie pamięta skąd się tam wzięła, nie może znaleźć także swojego samochodu, więc jedzie porannym tramwajem do domu na Ursynowie. Pod drzwiami okazuje się, że zgubiła również klucze od mieszkania. Muza rozpoczyna więc długą wędrówkę po Warszawie w ich poszukiwaniu. Film opisuje muzyczne środowisko warszawskiego clubbingu - pokolenie bez rewolucji i kultury kochające muzykę i nieustającą zabawę.

2. Droga wewnętrzna /Demakijaż/, 2009, reż. Dorota Lamparska, 37’

Trzydziestolatek budzi się, jak co dzień, w swoim mieszkaniu w dużym mieście. Pije kawę, ubiera się, przygotowuje do wyjścia. Słucha radia, w którym niezliczone tragiczne wypadki, tragedie, ofiary śmiertelne, afery polityczne mieszają się z nachalnymi reklamami. Rafał jak zwykle wychodzi do pracy ale w drzwiach klatki schodowej zatrzymuje się, jakby za przyczyną niewidzialnej granicy. Sąsiedzi, dziewczyna, koledzy a w końcu lekarze usiłują go skłonić do wyjścia.

3. Pokój szybkich randek /Demakijaż/ 2007, reż. Anna Maliszewska, 42’

Młode małżeństwo na progu szczęśliwego życia i miłości, która miała przetrwać całe życie, zostaje postawione w sytuacji uniemożliwiającej dalsze bycie razem. Artur trafia na wiele lat do więzienia, a Natalia mimo, że poza murami odbywa razem z nim wyrok, na który skazuje ją otoczenie i odebrane nadzieje. Chcąc ratować związek kobieta podejmuje próbę ratowania więzi z mężem. Czy robi to dla miłości, w którą tak wierzy? Czym właściwie jest ta miłość? Do jakich poświęceń zobowiązuje? Czy jedna decyzja podjęta pod wpływem miłości siebie samej może zniszczyć to, na czym miało być zbudowane całe jej życie?