Kino MUZA

Kino MUZA

Adres: Św. Marcin 30
Poznań

Kino Muza działa od 1908 roku – zostało otwarte pod nazwą”Theater Apollo”. W 1910 roku przybrało nazwę “Colosseum”, w 1934 “Europa”, 1935 “Świt”, w 1940 “Zentral Lichtspiele”, w 1945 “Wolność” i od lat 50-tych “Muza”. Motto kina brzmi: WIEMY, CO GRAMY.

Map data © OpenStreetMap




Festiwal Filmy Świata Ale Kino

PROGRAM:

 

25.11 NIEDZIELA

18:30 Pragnienie miłości

20:15 Wszyscy mężczyźni Weroniki



26.11 PONIEDZIAŁEK

19:00 Wypełnić pustkę

20:45 Kurczak ze śliwkami



27.11 WTOREK

19.00 Lucky

20:45 Sąsiedzkie dźwięki



28.11 ŚRODA

19.00 Wyprawa do Xingu

20:45 Dziewczynka w trampkach

 

 

KARNET NA 5 FILMÓW: 60 zł.

 

Więcej o filmach i trailery na:

www.filmyswiata.pl

 

 

FILM OTWARCIA

Pragnienie miłości (Después de Lucía), reż. Michel Franco, Meksyk 2012, 93’

MFF Cannes 2012 – Nagroda Główna w sekcji Un Certain Regard

MFF San Sebastian 2012 – wyróżnienie w sekcji Horizontes Latinos

Meksykański kandydat do Oscara 2013

POLSKA PREMIERA

 

Współczesne kino meksykańskie w najlepszym wydaniu. Nastoletnia Alejandra przeprowadza się z ojcem do Mexico City, gdzie obydwoje rozpoczynają nowe życie. Wydaje się, ze dziewczyna dobrze sobie radzi w nowej szkole i w krótkim czasie zyskuje grono przyjaciół. Sytuacja zmienia się dramatycznie, kiedy nagranie seksu Alejandry z jej nowym chłopakiem trafia do Internetu. Okazuje się, ze nowi „przyjaciele” od początku prowadza z nią okrutna grę.

 

 

 

FILM ZAMKNIĘCIA

 

Dziewczynka w trampkach (Wadjda), reż. Haifaa Al Mansour, Arabia Saudyjska 2012, 93’

MFF Wenecja 2012 – Nagroda CinemAvvenire, Nagroda C.I.C.A.E

POLSKA PREMIERA

 

Wadjda ma 10 lat i mieszka w Rijadzie. W szkole uchodzi za buntowniczkę, ponieważ chodzi w porysowanych długopisem trampkach i próbuje bawić się z chłopcami. Jej największym marzeniem jest rower. Niestety, w Arabii Saudyjskiej kobiety nie mogą prowadzić samochodów, zaś dziewczynkom nie wypada jeździć na rowerze – ma to jakoby zagrażać ich cnotliwości. Aby zdobyć pieniądze na upragniony rower i przekonać dorosłych o swojej pobożności, Wadjda postanawia wziąć udział w konkursie recytacji Koranu.

 



BRAZYLIA, JAKIEJ NIE ZNACIE

 

Wszyscy mężczyźni Weroniki (Era uma vez eu, Verônica), reż. Marcelo Gomes, Brazylia 2012, 92’

MFF San Sebastian 2012 – wyróżnienie w sekcji Horizontes Latinos

MFF Toronto 2012 – sekcja Contemporary World Cinema

POLSKA PREMIERA

 

26-letnia Weronika mieszka w Recife. Właśnie skończyła studia, ale okazuje się, ze zawód psychiatry nie jest tym, co sobie wymarzyła. Przez jej gabinet przewijają się dziwne postaci, które wciągają ją w swój pogmatwany świat. Relacje dziewczyny z mężczyznami też są skomplikowane – pragnie miłości, nie potrafi jednak zaangażować się emocjonalnie. Weronika będzie musiała przemyśleć swe życiowe wybory. Wszyscy mężczyźni Weroniki to zmysłowy, uniwersalny obraz młodej kobiety szukającej miejsca w świecie.

 


Wyprawa do Xingu
(Xingu), reż. Cao Hamburger, Brazylia 2012, 102’

MFF Berlin 2012 – sekcja Panorama

MFF San Sebastian 2012 – sekcja Zabaltegi-Specials

POLSKA PREMIERA

 

Brazylia, rok 1943. Trzej żądni przygód bracia porzucają wygodę São Paulo i dobrą pracę, aby, udając analfabetów, zaciągnąć się na wyprawę swego życia. Na niezbadanych wcześniej terenach napotkają Indian, którzy nigdy nie widzieli białego człowieka. Bracia wkrótce zrozumieją, że to już nie tylko ekscytująca przygoda, ale że w ich rękach leży przyszłość indiańskich plemion. Oparta na faktach, inspirująca historia ludzkiej solidarności ponad kulturowymi podziałami.

 


Sąsiedzkie dźwięki
(O som ao redor), reż. Kleber Mendonça Filho, Brazylia 2012, 124’

MFF Rotterdam 2012 – Nagroda FIPRESCI

MFF Nowe Horyzonty 2012 – Nagroda FIPRESCI

 

Dzielnica Recife pełna luksusowych wieżowców zamieszkałych przez klasę średnią. Pewnego dnia w okolicy pojawia się prywatna firma ochroniarska, która proponuje mieszkańcom swoje usługi. Kto i przed czym powinien tu być chroniony? I czy nowi ochroniarze rzeczywiście gwarantują bezpieczeństwo? Z pomocą tytułowych „sąsiedzkich dźwięków” reżyser buduje sugestywną opowieść o zaufaniu, ale i codziennej niepewności życia w wielkiej metropolii. Nowatorskie, pasjonujące kino.

 



KINO IZRAELSKIE

KINO IZRAELSKIE

Wypełnić pustkę (Fill the Void), reż. Rama Burshtein, Izrael 2012, 87’

MFF Wenecja 2012 – Konkurs Główny – Nagroda dla Najlepszej Aktorki, Nagroda Signis

MFF Toronto 2012 –  sekcja Odkrycia

Izraelski kandydat do Oscara 2013

POLSKA PREMIERA

 

Chasydzi fascynują trudną do zrozumienia umiejętnością pogodzenia ortodoksyjnej tradycji z wymogami życia w nowoczesnym społeczeństwie izraelskim. Wypełnić pustkę zabiera widza w najintymniejszą przestrzeń chasydzkiej rodziny. Osiemnastoletnia Shira po śmierci starszej siostry musi od nowa szukać swojego miejsca w społeczności. Jej osobiste szczęście zależy całkowicie od umiejętności odnalezienia się w relacjach z najbliższymi, które tylko pozornie są ściśle sformalizowane przez religię i tradycję.


POZOSTAŁE TYTUŁY


Kurczak ze śliwkami
(Chicken with Plums), reż. Marjane Satrapi, Vincent Paronnaud, Francja, Niemcy, Belgia, 90’

MFF Wenecja 2011 – Konkurs Główny

MFF Toronto 2011

 

Kolejny, znakomity film twórców Persepolis, którzy tym razem sięgnęli po aktorskie gwiazdy, m.in. Mathieu Amalrica (Motyl i skafander), Jamela Debbouze‘a (Amelia) i Isabellę Rossellini (Blue Velvet). Nasser Ali, wybitny skrzypek, traci swój ukochany instrument. Żadne inne skrzypce nie potrafią ich zastąpić. Załamany artysta zaczyna wątpić w sens życia. Przez siedem dni i nocy Nasser Ali przeprowadza rozrachunek z samym sobą, a my razem z nim odbywamy podróż po kolejnych etapach jego życia.

 

Lucky, reż. Avie Luthra, RPA 2011, 100’

MFF Toronto 2011 – sekcja Contemporary World Cinema

 

Lucky mieszka w południowoafrykańskiej wiosce. Kiedy jego matka umiera na AIDS, chłopiec wyrusza do Durbanu, by zamieszkać z wujkiem. Zabiera ze sobą odłożone przez matkę pieniądze, mające zapewnić mu wykształcenie. Wujek okazuje się egoistą i złodziejem. Na ratunek Lucky’emu przychodzi

Hinduska, Padma, która jednak musi bardzo się starać, by pokonać wpojone jej od dziecka rasowe uprzedzenia. Symboliczny, wzruszający, a jednocześnie realistyczny portret wielokulturowej Afryki.