KONIEC ANTONINKA!

wszystkie schody i ścieżki prowadzą tu do nikądTo już ostatnie dni wiaduktu w Antoninku. Wkrótce rozpoczną się prace po których zmieni się okolica, którą znamy od wielu lat. Niedawno pisaliśmy o niebezpiecznych dla samochodów wybrzuszeniach na wiadukcie. Jego stan techniczny jest już bardzo zły. Prace rozpoczną się już w kwietniu i – co ważne – nie zatrzymają one ani samochodów ani pociągów. Trzeba się będzie oczywiście liczyć z utrudnieniami. Zamiast trzech pasów ruchu w każdą stronę do dyspozycji kierowców będzie jeden pas a na samym obiekcie dwa pasy prowadzące z Poznania w kierunku Swarzędza i jeden w kierunku przeciwnym. Pierwsza zostanie rozebrana nitka północna wiaduktu Antoninek, prowadząca do centrum Poznania.

Po zakończeniu wszystkich prac nie będzie już „wiaduktu”, a „węzeł Antoninek”. Na miejscu jednej konstrukcji zostaną bowiem wybudowane trzy nowe. Zmieni się również organizacja ruchu. Na trasie Poznań – Swarzędz zamiast po jednej, ciągłej konstrukcji betonowej samochody pojadą nad torami kolejowymi a później nad łącznicą prowadzącą w stronę ulicy Bałtyckiej i Bogucina. Jezdnia pomiędzy wiaduktami będzie prowadzić po wysokim nasypie. Pojawi się jeszcze nieistniejąca teraz estakada nad ulicą Warszawską. Korzystać z niej będą samochody jadące w kierunku Bogucina. Będzie to najdłuższa konstrukcja, po której będziemy jeździć po łuku. Nowy węzeł Antoninek przystosowany będzie do planowanego przebiegu trzeciej ramy komunikacyjnej miasta Poznania, która zniszczy prawdopodobnie piękne tereny zielone i odetnie je od osiedla Antoninek.

foto lepszyPOZNAN.plTo, co z pewnością ucieszy mieszkańców Antoninka, to pojawienie się ekranów akustycznych. Zostaną one wzniesione na całym nowym węźle oraz na łącznicach, nasypie oraz na ulicy Warszawskiej. Kolejną nowością będzie nowe skrzyżowanie. Będzie to rondo, które pojawi się u zbiegu ulic Miłowita i Światopełka wraz z łącznicami prowadzącymi do i od ulicy Warszawskiej.

Wybudowane także zostaną mury oporowe, kanalizacja deszczowa, stacja transformatorowa, przebudowana zostanie sieć wodociągowa, linia elektroenergetyczna, sieć telekomunikacyjna i gazowa.

Prace mają się zakończyć wiosną 2012 roku i kosztować będą 87.834.795,58 złotych. Część tej kwoty ZDM chce uzyskać z Unii Europejskiej.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz