W weekend z powodzeniem przeprowadzono prace wykończeniowe nawierzchni ulicy Krzywoustego (od mostu Królowej Jadwigi do ronda Rataje). Dzięki temu na trasie tramwajowej do ronda Rataje będzie można zwiększyć liczbę linii – od 1 kwietnia przez rondo do Franowa pojedzie oczekiwany przez pasażerów tramwaj nr 18. Zakończenie prac drogowych daje zielone światło na przygotowanie do udostępnienia dla pasażerów 1 kwietnia przystanków Serafitek i Rondo Rataje (na ul. Krzywoustego). Tego dnia zostaną wprowadzone także zmiany w sieci tramwajowej, wynikające ze zmian w rejonie ronda Rataje.
Obecnie od węzła AWF do ronda Rataje z powodów technologicznych i bezpieczeństwa można uruchomić wyłącznie dwie linie tramwajowe. Dzięki zakończonym w weekend pracom wykończeniowym nawierzchni jezdni, będzie można przygotować ten odcinek na większą liczbę linii oraz udostępnić przystanki w ciągu ulicy Krzywoustego. Już w przyszłym tygodniu (1 kwietnia) do kursujących tą trasą “szóstki” i “dwunastki” będzie mogła dołączyć oczekiwana przez pasażerów “osiemnastka”. Tramwaj będzie kursował do pętli na Franowie.
1 kwietnia mieszkańcy Rataj i Starołęki zyskają także linię numer 4, która wróci na trasę z pętli Połabska przez Winogrady, centrum, Śródkę i rondo Rataje do pętli Starołęka PKM. “Czwórka” będzie (obok linii nr 12 i 17) trzecią linią na pętli Starołęka PKM, a linia nr 9 zostanie skrócona do pętli Starołęka Mała.
Powrót linii nr 4 sprawi także, że obecnie dojeżdżająca na Połabską “dziesiątka” będzie przekierowana na docelową trasę na Naramowice. Od 1 kwietnia przystankiem końcowym dla tramwaju nr 10 kursującego z Dębca będzie przystanek Lechicka/Naramowicka, a po otwarciu całego I odcinka trasy na Naramowice – przystanek Błażeja. Trzeba pamiętać, że to wciąż plac budowy, dlatego obecnie, ze względów technologicznych oraz bezpieczeństwa można tam uruchomić tylko jedną linię. Z powyższych względów od 1 kwietnia będzie tam kursował tramwaj nr 10, natomiast obsługująca to połączenie “trójka” zostanie zawieszona.
Dobrą wiadomością dla pasażerów jest też powrót linii nr 2. “Dwójka” ponownie umożliwi dojazd z Ogrodów do Dębca PKM, ale z uwagi na prowadzoną modernizację centrum Poznania będzie kursować zmienioną trasą przez Głogowską, Hetmańską i 28 Czerwca 1956 r. Wraz ze wznowieniem kursowania linii nr 2 zawieszona zostanie linia nr 39.
Od 1 kwietnia do pętli Unii Lubelskiej znów będzie kursował tramwaj linii nr 11. Trasa “11” zostanie wydłużona (w porównaniu do dzisiejszego przebiegu do Dębca PKM), a jednocześnie skrócona zostanie trasa “trzynastki”. Tramwaje linii nr 13 od 1 kwietnia będą kursować z Junikowa do centrum z końcówką na placu Wielkopolskim.
Przy okazji wprowadzanych od przyszłego piątku zmian, będzie możliwe lepsze zsynchronizowanie linii, co – mamy nadzieję – pozwoli na wygodniejsze i sprawniejsze przesiadki.
Nie zmienią się trasy tramwajów kursujących na liniach nr 1, 5, 6, 7, 8, 12, 14, 15, 16 i 17.
Zmiany na liniach tramwajowych od 1 kwietnia:
Linia 1 – bez zmian
Linia 2
OGRODY – Dąbrowskiego – Kraszewskiego – Zwierzyniecka – Roosevelta – Głogowska – Hetmańska – 28 Czerwca 1956 roku – DĘBIEC PKM
Linia 3 – zawieszona
Linia 4
POŁABSKA – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Fredry – Mielżyńskiego – 23 Lutego – Wolnica – Estkowskiego – Jana Pawła II – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM
Linie 5, 6, 7, 8 – bez zmian
Linia 9
PIĄTKOWSKA – os. Winiary – Winiarska – Wołyńska – Małopolska – al. Wielkopolska – Pułaskiego – Roosevelta – Matyi – Wierzbięcice – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Lewandowskiej – Pl. Bernardyński – Mostowa – Kórnicka – Jana Pawła II – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA MAŁA
Linia 10
DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 roku – Hetmańska – Głogowska – Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady – Przełajowa – Naramowicka – LECHICKA/NARAMOWICKA
Linia 11
PIĄTKOWSKA – Wrzoska – Wołyńska – Małopolska – al. Wielkopolska – Pułaskiego – Roosevelta – Głogowska – Hetmańska – UNII LUBELSKIEJ
Linia 12 – bez zmian
Linia 13
JUNIKOWO – Grunwaldzka – Roosevelta – Fredry – Mielżyńskiego – 23 Lutego – PLAC WIELKOPOLSKI
Linie 14, 15, 16, 17 – bez zmian
Linia 18
OGRODY – Dąbrowskiego – Roosevelta – Matyi – Wierzbięcice – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – Jana Pawła II – Trasa Kórnicka – Piaśnicka – FRANOWO
Linia 39 – zawieszona
Na przystankach tramwajowo-autobusowych Serafitek i Rondo Rataje, które zostaną otwarte 1 kwietnia, będą się także zatrzymywały autobusy dziennej linii nr 174 oraz nocnych linii nr 212 i 222. Pasażerowie zyskają łatwiejszą możliwość przesiadania się i łączenia różnych środków transportu.
Dodaj komentarz