Od 20 już lat na poznańskiej Ławicy regularnie lądują samoloty Skandynawskich Linii Lotniczych SAS. Biuro linii w stolicy Wielkopolski zostało otwarte w dniu pierwszego rejsu przewoźnika w Poznaniu – 30 października 1995 roku i od tego czasu służy pasażerom korzystającym do Skandynawii ale też innych miast Europy, Azji i USA.
SAS specjalizuje się w obsłudze ruchu służbowego, co doskonale odpowiadało potrzebom pasażerów już w latach 90, kiedy to SAS był pierwszym zagranicznym przewoźnikiem obsługującym połączenie z Poznania. Do tej pory lotniskowe biuro SAS pozostaje jednym z nielicznych otwartych przez linie operujące do naszego miasta.
Decyzja o wejściu na rynek poznański była pionierska, podobnie jak i wiele wcześniejszych działań. Z naszego połączenia bardzo chętnie korzystają Skandynawowie, ale cieszy nas fakt, iż równie chętnie latają z nami Wielkopolanie, doceniając oferowane możliwości przesiadkowe mówi Beata Ryglewicz, kierownik biura SAS w Poznaniu.
Początkowo połączenie SAS w Poznaniu obsługiwały niewielkie, 46-miejscowe maszyny Fokker-50. Przez pierwsze 12 miesięcy SAS oferował 3 rejsy tygodniowo. Od początku trasa cieszyła się dużą popularnością i dlatego wkrótce ilość połączeń wzrosła do 7 tygodniowo a następnie SAS realizował ich już 14 w ciągu tygodnia. W roku 2000 przewoźnik wprowadził na swojej trasie z Poznania nowe, 72-miejscowe samoloty typu Dash Q-400.
W ciągu ostatnich 20 lat SAS okresowo często wprowadzał zamiennie większe samoloty typu MD-80, Airbus 320 lub Boeing 737 – głównie w odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie w czasie trwania imprez targowych lub znaczących wydarzeń w życiu Poznania – np. podczas konferencji klimatycznej ONZ w 2008 roku, czy mistrzostw EURO 2012.
Od 2008 roku trasę obsługiwały samoloty CRJ 200, a od wiosny 2015 – CRJ 900 oraz ATR 72, przy czym przez ostatnie kilka lat SAS oferował 2-3 połączenia dziennie do Kopenhagi.
Aktualnie pasażerowie podróżujący liniami SAS z Poznania mają do dyspozycji 12 bezpośrednich połączeń tygodniowo do Kopenhagi: dwa dziennie od poniedziałku do piątku oraz po jednym w sobotę i niedzielę.
Dzięki porannym wczesnym wylotom oraz późnym powrotom pasażerowie mają możliwość podróży do i z miast w Skandynawii (np. Sztokholmu, Oslo, Helsinek, Bergen czy Stavanger) i Europie (np. Brukseli, Zurychu, Genewy, Paryża, Dusseldorfu, Hamburga, Amsterdamu, Birmingham, Manchesteru czy Aberdeen) nawet w ciągu jednego dnia. Rejsy obsługiwane są obecnie przez samoloty ATR 72 zabierające na pokład 70 osób.
Dodaj komentarz