10.10.2010 o godzinie 10:10 rozpocznie się 11. Poznań Maraton. Na linii startu pojawi się ponad 5.000 zawodników, którzy przebiegną dystans 42,195 km. Kolejnych kilka tysięcy osób pojawi się wzdłuż trasy by dopingować maratończykom. Oznacza to również spore zmiany w organizacji ruchu.
Maratończycy wystartują z ulicy Baraniaka i pobiegną przez centrum Poznania. Metę wyznaczono nad Maltą przy torze regatowym. Do pokonania będą mieli 2 pętle.
UWAGA KIEROWCY!
Pierwsze zmiany w organizacji ruchu będą wprowadzane w niedzielę już od godziny 6:00. Na trasie maratonu zamknięty będzie ruch dla samochodów od godziny 9:00 do 16:00. Możliwe będzie tylko “przecinanie” trasy przez specjalnie zaplanowane śluzy. Obowiązuje również zakaz parkowania pojazdów na trasie maratonu. Ruch samochodowy wróci po przebiegnięciu ostatniego zawodnika.
Oto plan maratonu z zaznaczonymi “śluzami” dla samochodów.
UWAGA PASAŻEROWIE KOMUNIKACJI!
Tak duża impreza sportowa odbywająca się na ulicach Poznania wpłynie oczywiście na ruch w mieście. Sporo zmian czeka pasażerów komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Jeżeli planujecie w niedzielę jazdę autobusem sprawdźcie które autobusy pojadą nieco inaczej. Zmienione zostaną trasy 16 linii autobusowych MPK oraz 9 linii autobusowych podmiejskich gmin: Kórnik, Swarzędz, Suchy Las oraz Murowana Goślina. Bez zmian kursować będą bimby.
Linia nr 51
DWORZEC SOBIESKIEGO – Szeligowskiego – Szymanowskiego – … – Szelągowska – Garbary – Małe Garbary, Wolnica i Solna (przejazd nitką południową) – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Roosevelta – rondo Kaponiera – Dworcowa – DWORZEC GŁÓWNY PKP
Powrót po stałej trasie
Linia nr 53
RATAJE DWORZEC – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Bobrzańska – Chartowo – Piaśnicka – Kurlandzka – … – Krzywoustego – ŚWIĄTNICZKI
Powrót: ŚWIĄTNICZKI – Krzywoustego – Wiatraczna – Kurlandzka – Piaśnicka – Chartowo– Wiatraczna – Inflancka – Piłsudskiego – Zamenhofa – RATAJE DWORZEC
Linia nr 55
ZALASEWO PLANETARNA – Planetarna – … – abpa Dymka – Szwajcarska – Kurlandzka – Piaśnicka – Chartowo – Krzywoustego – RATAJE DWORZEC
Powrót po stałej trasie
Linia nr 57 (od godzin porannych do startu maratonu – około godziny 10:10)
RATAJE DWORZEC – Krzywoustego – Chartowo – abpa Dymka – Browarna – Światopełka – Warszawska – MOGILEŃSKA
Powrót: MOGILEŃSKA – Warszawska – … – abpa Dymka – Szwajcarska – Kurlandzka –Piaśnicka – Chartowo – Krzywoustego – RATAJE DWORZEC
Linia nr 57 (po starcie maratonu i częściowym otwarciu ul. abpa Baraniaka)
RATAJE DWORZEC – Jana Pawła II – abpa Baraniaka – abpa Dymka – Browarna – Światopełka – Warszawska – MOGILEŃSKA
Powrót: MOGILEŃSKA – Warszawska – … – abpa Dymka – abpa Baraniaka (przejazd nitką południową) – Jana Pawła II – RATAJE DWORZEC
Linia nr 60
Trasa bez zmian – przejazd ulicami: Solna, Wolnica i Małe Garbary w obu kierunkach nitką południową
Linia nr 63
GARBARY DWORZEC – Garbary – Małe Garbary i Solna (przejazd nitką południową) – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Roosevelta – rondo Kaponiera – … – Ściegiennego – Zgoda – GÓRCZYN DWORZEC
Powrót po stałej trasie
Linia nr 67
Trasa bez zmian (wyjazd z dworca Śródka w lewo w ulicę Wyszyńskiego) przejazd ulicami: Wyszyńskiego i Estkowskiego w obu kierunkach nitką południową,
Linia nr 68
PODOLANY – Zakopiańska –…– Przepadek – Niepodległości – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Roosevelta – rondo Kaponiera – Dworcowa – DW.GŁÓWNY PKP
Powrót po stałej trasie
Linia nr 71
OS.WICHROWE WZGÓRZE – Murawa – Słowiańska – … – Niepodległości – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Roosevelta – most Dworcowy – Matyi – Wierzbięcice – Niedziałkowskiego –… – Rolna – Wspólna – 28 Czerwca 1956 r. – Czechosłowacka – Łozowa – 28 Czerwca 1956 r. – OS.DEBINA
Powrót: OS.DEBINA – 28 Czerwca 1956 r. – Łozowa – Czechosłowacka – 28 Czerwca 1956 r. – Wspólna – Rolna – … – Murawa – OS.WICHROWE WZGÓRZE
Linia nr 74
DWORZEC SOBIESKIEGO – Stróżyńskiego – Opieńskiego –…– Szelągowska – Garbary – Kazimierza Wielkiego – most św. Rocha – Kórnicka – Jana Pawła II – rondo Rataje – … – Kurlandzka – OS.ORŁA BIAŁEGO
Powrót po stałej trasie
Linia nr 76
DWORZEC SOBIESKIEGO – Stróżyńskiego – Jaroczyńskiego – … – Szelągowska – Garbary – KAZIMIERZA WIELKIEGO – Mostowa – … – Stróżyńskiego – DWORZEC SOBIESKIEGO
Linia nr 81
RATAJE DWORZEC – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Bobrzańska – Chartowo – Kurlandzka – Szwajcarska – M1 Centrum Handlowe
Powrót: M1 Centrum Handlowe – Szwajcarska – Kurlandzka – Piaśnicka – Chartowo – Wiatraczna – Inflancka – … – RATAJE DWORZEC
Linia nr 83
Trasa bez zmian (wyjazd z dworca Śródka w lewo w ulicę Wyszyńskiego) przejazd ulicami: Wyszyńskiego i Estkowskiego w obu kierunkach nitką południową,
Linia nr 84 (od godzin porannych do startu maratonu – około godziny 10:10)
RATAJE DWORZEC – Zamenhofa – Krucza – Orla – Pawia – Inflandzka – Kurlandzka – Szwajcarska – M1 Centrum Handlowe
Powrót po tej samej trasie do dworca Rataje
Linia nr 84 (po starcie maratonu i częściowym otwarciu ul. abpa Baraniaka)
RATAJE DWORZEC – Zamenhofa – Krucza – Orla – Pawia – Inflandzka – Kurlandzka – Szwajcarska – M1 Centrum Handlowe – Szwajcarska – Kurlandzka – Chartowo – abpa Baraniaka (przejazd nitką południową) – Jana Pawła II – RONDO RATAJE (nawrót na rondzie bez wjazdu na teren dworca – postój na przystanku po stronie ulicy Łacina)
Powrót: RONDO RATAJE – Jana Pawła II – abpa Baraniaka – abpa Dymka – Szwajcarska – M1 Centrum Handlowe – Szwajcarska – Kurlandzka – Inflandzka – Pawia – Orla – Krucza – Zamenhofa – RATAJE DWORZEC
Linia nr 92
RATAJE DWORZEC – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Bobrzańska – Chartowo – Piaśnicka – Kurlandzka – Bobrzańska – Krzywoustego – FRANOWO
Powrót: FRANOWO – Krzywoustego – Wiatraczna – Kurlandzka – Piaśnicka – Chartowo – Wiatraczna – Inflancka – Piłsudskiego – … – RATAJE DWORZEC
Linia A
OS.KOPERNIKA – Promienista – … – Zeylanda – Zwierzyniecka – Roosevelta – most Dworcowy – Matyi – Niezłomnych – Kościuszki – Krakowska – Kazimierza Wielkiego – most św. Rocha – Kórnicka – Jana Pawła II – rondo Rataje – Piłsudskiego – Inflancka – Bobrzańska – Chartowo – Piaśnicka – Kurlandzka – Szwajcarska – Szwedzka – M1 Centrum Handlowe
Powrót: M1 Centrum Handlowe – Szwedzka – Szwajcarska – Kurlandzka – Piaśnicka – Chartowo – Wiatraczna – Inflancka – Piłsudskiego – … – Promienista – OS.KOPERNIKA
ZMIANY W KOMUNIKACJI PODMIEJSKIEJ
KOMBUS KÓRNIK
501 i 560 – skierowanie autobusów wyjeżdżających z dworca PKS objazdem ulicami: Wierzbięcice, Niezłomnych, Kościuszki, Krakowska, Kazimierza Wielkiego, most św. Rocha, Kórnicka i Jana Pawła II do ronda Rataje – dalej po stałych trasach.
Przejazd w kierunku dworca PKS – bez zmian (ze śluzami w rejonie ronda Rataje oraz skrzyżowania ulic Królowej Jadwigi / Towarowa / Wierzbięcice)
ZKP SUCHY LAS
905 i 906 – trasa autobusów jadących od strony Chludowa i Złotnik do alei Niepodległości bez zmian (do przystanku Polonez) następnie objazdem do dworca PKS ulicami: Nowowiejskiego, Pułaskiego, Roosevelta, most Dworcowy, Matyi i Wierzbięcice.
Powrót po stałej trasie (śluzy na skrzyżowaniu Wierzbięcice / Towarowa / Niezłomnych / Niepodległości oraz Niepodległości / Solna).
918 – trasa autobusu bez zmian – przejazd ulicami: Wyszyńskiego i Estkowskiego w obu kierunkach nitką południową (śluza na skrzyżowaniu Garbary / Estkowskiego)
WIRAŻ BUS SWARZĘDZ
401, 405 i 412 – autobusy dojeżdżające ulicą Warszawską do ronda Śródka skierowane zostaną w prawo w ulicę Podwale (przystanek końcowo-początkowy na ulicy Podwale)
WARBUS – komunikacja gminy Murowana Goślina
341 – autobusy dojeżdżające z Przebędowa ulicą Warszawską do ronda Śródka skierowane zostaną w prawo w ulicę Podwale (przystanek końcowo-początkowy na ulicy Podwale)
Okresowe bilety trasowane zachowują swoją ważność na trasach objazdowych na liniach Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Dodaj komentarz