Pięć lat temu 28 grudnia 2010 roku, o godzinie 6:41 ostatnia bimba opuściła zajezdnię przy ulicy Gajowej. W Sylwestra tym samy przestał funkcjonować jeżycki garaż dla bimb. Kompleks budynków i hal został sprzedany prywatnemu, portugalskiemu inwestorowi.
Na płocie przy Gajowej dumnie i durnie powiewa baner, którego treść może irytować: “Tu powstaje nowa historia Jeżyc. Osiedle Zajezdnia”. Pomimo obietnic rewitalizacji zabytkowej przestrzeni dziś miejsce to jest zaniedbane, a budynki niszczeją.
Po likwidacji tramwajowy tabor MPK „nocował” najpierw na ulicach Poznania, na pętlach Wilczak, Starołęka i Górczyn, po ukończeniu dużej inwestycji na Franowie, tam swój garaż mają poznańskie bimby.
Zajezdnia tramwajowa przy ulicy Gajowej była w posiadaniu poznańskiej komunikacji od 1886 roku. Początkowo znajdowały się tutaj m.in. wozownia na 20 wagonów, stajnia na 80 koni i kuźnia. W kolejnych latach zajezdnia była modernizowana.
W swoim dzisiejszym kształcie funkcjonowała od 1936 roku. W 1962 roku dyrekcja MPK przeniosła się na ulicę Głogowską, a zajezdnia przy Gajowej przekształciła się przede wszystkim w zakład remontowy.
Poniżej galeria zdjęć Rafała M. Bręczewskiego z Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych
Dodaj komentarz