K U L T U R A

Afisz dla poznaniaków, newsletter dla turystów

Afisz dla poznaniaków  Foto: Marcin Kostaszuk UMP

Afisz dla poznaniaków Foto: Marcin Kostaszuk UMPSłaba informacja o wydarzeniach kulturalnych to najważniejszy mankament oferty kulturalnej Poznania – taką diagnozę postawili licealiści i studenci podczas badania “Poznańska Mapa Kultury”. Zmienić ten stan można na wiele sposobów – na przykład trafiając z informacją tam, gdzie turystom i poznaniakom najłatwiej ją znaleźć.

Zastępca dyrektora Wydziału Kultury i Dziedzictwa UMP Marcin Kostaszuk podkreśla, że “co miesiąc w Poznaniu odbywają się dziesiątki festiwali, premier, wernisaży, koncertów i innych wydarzeń filmowych, teatralnych, muzycznych, plastycznych i literackich. Z przeprowadzonego na początku 2014 roku przez Regionalne Obserwatorium Kultury UAM badania wynika jasno potrzeba stworzenia systemu informacji, dzięki któremu szansę uczestnictwa w nich będzie miał każdy mieszkaniec Poznania i każdy odwiedzający stolicę Wielkopolski turysta”.

Prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej Jan Mazurczak zaznaczył, że “hotelowy newsletter działa już od lipca 2014 roku dzięki współpracy Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej z poznańskimi hotelami. Co tydzień pracownicy PLOT, we współpracy z Wydziałem Kultury i Dziedzictwa UMP, opracowują w atrakcyjnej formie wizualnej zestaw informacji, których zadaniem jest prezentacja trzech najciekawszych wydarzeń kulturalnych tygodnia w Poznaniu”.

Zestaw uzupełniają przydatne oferty dla turystów (m.in. o Karcie Turystycznej Poznania i atrakcyjnych miejscach do odwiedzenia w Poznaniu). Tak przygotowana informacja w języku polskim i angielskim wyświetlana jest na hotelowych totemach informacyjnych, ekranach multimedialnych ustawionych przy recepcjach, drukowana w formie plakatów czy wysyłana w pliku pdf wraz z potwierdzeniem rezerwacji. Informacje trafiają bezpośrednio do turystów, ale i do pracowników hotelu, którzy dzięki temu mogą osobiście rekomendować najciekawsze wydarzenia tygodnia. Obecnie newsletter dociera do 14 poznańskich hoteli i doczekał się już 16 wydań.

Drugi projekt to Afisz Kulturalny – tworzony przez Wydział Kultury i Dziedzictwa Urzędu Miasta oraz zespół Wydawnictwa Miejskiego Posnania. Ideą jest stworzenie raz w miesiącu kalendarium najważniejszych wydarzeń kulturalnych w mieście i zaprezentowanie go w przestrzeni publicznej miasta, na unikalnych nie szpecących otoczenia stojakach, które pierwotnie przeznaczone były do prezentacji wystawy fotografii Ryszarda Horovitza.

“Pierwsze dwa Afisze zawisły 31 października na Starym Rynku i Placu Wolności – mówił Dyrektor Wydawnictwa Miejskiego Posnania – a więc w miejscach często odwiedzanych przez poznaniaków. Listopadowe kalendarium przygotowano w czterech różnych wersjach, różniących się od siebie formatem i kolorystyką. Przez najbliższy miesiąc inicjatorzy Afiszy zbierać będą opinie na temat układu treści, formy graficznej i nazwy. Zmiany pozwolą w kolejnych miesiącach ulepszyć kalendarium i poszerzyć jego zasięg o kolejne lokalizacje w przestrzeni Poznania”.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz