Serwis aukcyjny Allegro, jedna z bardziej znanych i rozpoznawalnych marek w Polsce, powstał w Poznaniu dokładnie 18 lat temu. Przez wszystkie te lata rozwijał się, zmieniał swój charakter. Teraz to raczej platforma handlowa, niż portal aukcyjny, choć wuchta wiary cały czas jeszcze tak go postrzega.
Na górze przypominamy jak wyglądała strona serwisu Allegro w roku 2000, a więc krótko po debiucie w Internecie. Szata graficzna także zmieniała się wraz z rozwojem, ale też zmieniającymi się możliwościami technicznymi.
Serwis Allegro powstał dokładnie 18 lat temu w małej firmie w Poznaniu – przypomina Michał Bonarowski z Allegro – wraz z upływem lat dojrzał z niewielkiego serwisu aukcyjnego w największą w naszej części Europy platformę handlową.
Liczby, które przedstawiła spółka, a które podsumowują 18 lat działalności są rzeczywiście imponujące. Przez wszystkie te lata znalazło się w serwisie 3,8 miliarda wystawionych ofert a sprzedano 2,4 miliarda przedmiotów. Liczba klientów dokonujących zakupy dziennie to obecnie blisko 300.000 osób. Miesięcznie serwis odwiedza ponad 17.000.000 użytkowników.
740 to średnia liczba sprzedanych produktów na minutę w 2017 roku i ponad 1.000.000 sprzedanych produktów dziennie – dodaje Michał Bonarowski – 70.000.000 aktywnych ofert miesięcznie, według danych za 2017 rok, prezentowanych w 14.000 kategorii produktowych.
Allegro zmieniało też przez te wszystkie lata właścicieli. Ostatnia zmiana zaszła w październiku 2016 roku, gdy grupa Naspers poinformowała o sprzedaży 100% udziałów w Grupie Allegro, która obejmuje zarówno Allegro.pl, jak i Ceneo.pl, na rzecz grupy firm Cinven Ltd., Permira i Mid Europa Partners. Nowi właściciele zapłacili za nie 3.253.000.000 dolarów. W momencie przejęcia serwisu mógł się on pochwalić ponad 20.000.000 zarejestrowanych użytkowników i liczba ta nadal się utrzymuje na tym poziomie. Firma zatrudniała wtedy 1.275 osób w pięciu biurach w Poznaniu, Warszawie, Toruniu, Wrocławiu i Krakowie.
Dodaj komentarz