Wojewoda Wielkopolski krytykuje prace związane dojazdem do spalarni śmieci w Czerwonaku i z przebudową układu komunikacyjnego w rejonie ulic Gdyńskiej i Bałtyckiej. Przedstawiciel rządu PiS zarzuca prezydentowi Poznania, że nie panuje nad prowadzonymi przez Miasto Poznań inwestycjami przede wszystkim w zakresie zminimalizowana skutków wpływu inwestycji na płynność komunikacji.
Nadzorujące prace Poznańskie inwestycje Miejskie odpowiadają, że na realizację przebudowy wpłynęło wiele czynników związanych z wadliwie przygotowaną dokumentacją projektową, niezidentyfikowanym bądź źle zidentyfikowanym uzbrojeniem podziemnym czy też odwołaniami dotyczącymi wykupu nieruchomości. Przyczyn takiego stanu rzeczy należy szukać w działaniach poprzednich władz miasta.
Na wniosek wojewody kontrolę rozpoczął podległy mu Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
Poznańskie Inwestycje Miejskie w komunikacie prasowym informują także, że w oświadczeniu wojewody nie wspomniano o błędach w realizacji inwestycji, które miały wpływ na problemy z budową nowego układu komunikacyjnego.
O wszelkich utrudnieniach z wyprzedzeniem informowane są media i wszystkie służby odpowiedzialne za komunikacje. Przekazywane informacje zawierają zarówno opisy, jak i diagramy oraz animacje ruchu. Tak dzieje się w przypadku wszystkich inwestycji prowadzonych przez Urząd na terenie – informuje Krzysztof Kaczanowski z PIM.
Ostatnie działania podjęte w celu zminimalizowania uciążliwości komunikacyjnych przy przebudowie ulic Bałtycka / Gdyńska to m.in. niezwłocznie po ułożeniu ostatnich warstw nawierzchni, umożliwienie przejazdu przez kolejne skrzyżowania, wskazanie alternatywnych możliwości przejazdu w konkretnych kierunkach, pozwalających na ominięcie najbardziej zatłoczonych punktów na obszarze przebudowy a także na bieżąco dostosowywana jest sygnalizacja świetlna.
Dokładamy wszelkich starań, aby utrudnienia były jak najmniejsze. W tym celu w pierwszych dniach października ulica Bałtycka zostanie otwarta dla ruchu w układzie dwujezdniowym, co w sposób zasadniczy poprawi komunikację w tym obszarze. Możliwy będzie lewoskręt z dwóch pasów ruchów na ul. Bałtyckiej w dwujezdniową ul. Gdyńską, która po ok. 100 metrach z dwóch pasów zostanie zawężona do jednego pasa – informuje Krzysztof Kaczanowski.
Prowadzenie tak szeroko zakrojonej inwestycji zawsze wiąże się z utrudnieniami komunikacyjnymi. Należy jednak zauważyć, że zatory w ruchu nie tworzą się tylko w miejscach prowadzonych inwestycji, ale w wielu innych miejscach miasta.
Obecnie prace budowlane na ul. Bałtyckiej i części ul. Gdyńskiej dobiegają końca.
Oczekiwalibyśmy od Wojewody Wielkopolskiego wsparcia w działaniach Miasta zmierzających do jak najszybszego zakończenia inwestycji, tak ważnej dla mieszkańców Poznania i okolicznych gmin – czytamy w oświadczeniu Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Realizacja wszystkich inwestycji, w tym przebudowa drogi krajowej DK92, mogą poprawić komfortu wszystkich użytkowników, w szczególności transportu publicznego.
Dodaj komentarz