Święty Marcin ma odzyskać należny mu blask, a ulicą Ratajczaka zaczną jeździć bimby. To tylko dwa przykłady inwestycji w centrum Poznania, na które są już bejmy. Pochłoną one niemal 300.000.000,00 złotych.
Przebudowa ul. św. Marcin, budowa linii tramwajowej w ul. Ratajczaka oraz przebudowa tras tramwajowych w ul. Dąbrowskiego pochłoną łącznie od tego do 2022 roku 294.000.000 zł, z czego ponad 130.000.000 zł będzie pochodziło z funduszy unijnych – informuje poznański Urząd Miasta.
Wśród planowanych prac jest przebudowa tras bimb połączona z uspokojeniem ruchu samochodowego w ulicach Św. Marcin, Fredry, Mielżyńskiego, 27 Grudnia, pl. Wolności i Towarowej. Realizacja tych inwestycji rozpocznie się już na początku września. Wszystko ma być gotowe w 2020 roku.
Rewitalizacja ścisłego centrum miasta, ze szczególnym uwzględnieniem ul. Święty Marcin, kosztować będzie 100.000.000 zł, z czego niemal 45.500.000 zł pochodzić będzie z unijnych funduszy.
Zmiana nawierzchni, mała architektura i planowane nasadzenia zieleni sprawią, że cały obszar projektu zyska nową jakość – przekonuje Grzegorz Kamiński z poznańskiego Urzędu Miasta – wszystkie działania w ramach tej inwestycji wpłyną na większą dostępność oraz rewitalizację ścisłego centrum miasta.
Budowa torowiska tramwajowego na ulicy Ratajczaka rozpocznie się w przyszłym roku. Bimby pojawią się tutaj w 2020 roku. Łączna długość budowanych i przebudowanych linii tramwajowych to w tym wypadku niemal 1,3 km. Realizacja tego projektu to koszt 130.000.000 zł, z czego ponad 59.000.000 zł pochodzić będzie z dofinansowania unijnego.
Przebudowana będzie także trasa tramwajowa na ul. Dąbrowskiego na odcinku od skrzyżowania z ulicą Przybyszewskiego do ul. Prusa. W tym przypadku zakończenie prac zaplanowane jest na 2020 rok. Inwestycja ta pochłonie ponad 64.000.000 zł, z czego ponad 27.000.000 zł pochodzić będzie z dofinansowania.
Dodaj komentarz