Cztery firmy ubiegają się o kontrakt na sprzedaż biletów miejskiej komunikacji. Nowy operator będzie musiał znacznie rozszerzyć sieć dystrybucji i zainstalować 20 nowych biletomatów.
Postępowanie konkursowe ma na celu wyłonienie operatora (jednego lub dwóch) zajmującego się sprzedażą biletów ZTM za pomocą dwóch kanałów: stacjonarnych automatów biletowych oraz dzięki specjalistycznym terminalom w około 100 Punktach Sprzedaży Biletów, informuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.
Operator będzie musiał na własny koszt przerobić istniejące biletomaty i dostosować je do obsługi nowej karty komunikacyjnej. Dodatkowo będzie musiał ustawić 20 nowych urządzeń w lokalizacjach uzgodnionych z ZTM. Uruchomienie sieci biletomatów oraz punktów doładowań PEKI ma się rozpocząć w I połowie 2014 r.
ZTM planuje także zmiany w funkcjonowaniu biletomatów. W urządzeniach będzie można zakupić bilet jednorazowy doładować konto na karcie. (t-portmonetkę) lub przedłużyć biletu okresowy. Oprócz gotówki pasażerowie będą mieli także możliwość dokonywania płatności kartą.
Dziś mamy 11 Punktów Obsługi Klienta, 14 Punktów Sprzedaży oraz 50 biletomatów stacjonarnych i 246 mobilnych. Celem ZTM jest sieć sprzedaży obejmująca: 12 POK, około 200 PSB oraz 70 biletomatów stacjonarnych.
Dodaj komentarz