Franowo Nowe Miasto POZnań Rataje

Od soboty bimbą na Franowo

Nowa trasa na Franowo szczegóły techniczne przedstawia Gerard Masłowski  Foto: lepszyPOZNAN.pl / Piotr Rychter

Nowa trasa na Franowo szczegóły techniczne przedstawia Gerard Masłowski Foto: lepszyPOZNAN.pl / Piotr RychterW najbliższą sobotę pierwszy tramwaj dojedzie do pętli “Franowo”. Zanim do tego dojdzie najpierw mała uroczystość dla mieszkańców. Od godziny 17:00 zapraszamy mieszkańców – chórem wołali na dzisiejszej konferencji prasowej przedstawiciele wszystkich firm i instytucji związanych z powstawaniem trasy. Na pętli będzie festyn i parada tramwajów,a chętni będą mogli przejechać się trasą od przystanku “Piaśnicka” w kierunku “Franowa”.

Ogromnie się cieszę, że na ręce dyrektora Kupsia oddajemy trasę, na którą długo czekali poznaniacy. To przedsięwzięcie będzie porównywane z rozbudową Kaponiery. W sobotę o 17:00 z przystanku “Piaśnicka” będzie można po raz pierwszy sprawdzić nową trasę. Na pętli “Franowo” zorganizowany zostanie dla mieszkańców mini festyn oraz parada tramwajów. – powiedział Andrzej Nowakowski prezes spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012.

Tym razem jako ZTM nie mówimy o objazdach i zamknięciach, ale mówimy o otwarciu drugiej w Polsce takiej trasie. Jest nowoczesna i przyjazna mieszkańcom. W ciągu kilkunastu minut mieszkańcy Rataj dostaną się do Centrum. W sobotę po zakończeniu festynu otworzymy ruch liniowy i pierwsza 16 będzie mogła wjechać na pętlę. Stanie się to około 18:30 – 19:00. Od 3 września do pętli będą dojeżdżać tramwaje linii 1, 16 i 18. – dodaje Rafał Kupś z Zarządu Transportu Miejskiego

Dyrektor projektu Gerard Masłowski przedstawił kilka danych technicznych – Nowa trasa ma 2,5 km, z czego 1070 metrów w położone jest w tunelu – a dokładniej rzecz ujmując w trzech tunelach z czego najdłuższy ma 360 metrów. Zbudowano 6 przystanków w tym dwa podziemne. Wszystkie służby mogą wjechać do tunelu bez problemów. Nawet w tym tunelu mogą zawracać.
Zastosowano zasilanie podobnie jak w metrze na sieci sztywnej. Charakteryzuje się ona długim okresem pracy, a gdy trzeba ją wymienić prace trwają jeden dzień. Torowisko oparte jest na matach wibroizolacyjnych oraz elastycznym betonie, aby eliminować drgania i hałas.

Nowa trasa na Franowo - od lewej Rafał Kupś ZTM, Rafał Nowakowski Eueo Poznań 2012, przedstawicielka wykonawcy, Gerard Masłowski dyrektor projektu Foto: lepszyPOZNAN.pl / Piotr Rychter

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz