Tramwaje po przerwie spowodowanej remontami wracają na ulicę Dąbrowskiego od poniedziałku (15.11). Równocześnie rozpoczyna się kolejny etap remontu Św. Marcina, a to oznacza, że nie będziemy mogli tędy przejechać tramwajami.
Na Dąbrowskiego wrócą tramwaje linii nr 17 i 18, choć nadal trwają prace przy budowie przystanków wiedeńskich przy Rynku Jeżyckim.
Stopień zaawansowania prac pozwala bezpiecznie uruchomić ruch tramwajowy na niedostępnym od połowy września fragmencie ulicy Dąbrowskiego pomiędzy mostem Teatralnym, a rynkiem Jeżyckim – wyjaśnia Rafał Wąsowicz z poznańskiego Zarządu Transportu Miejskiego – tym samym mieszkańcy Poznania będą mogli przemieścić się na tym odcinku najkrótszą trasą.
Do czasu zakończenia budowy nowych przystanków korzystać będziemy z tymczasowych, które są zlokalizowane mniej więcej na wysokości ulicy Strzałkowskiego, przy kinie Rialto.
Tego samego dnia, a więc 15 listopada, rozpocznie się kolejny etapu modernizacji ulicy Święty Marcin na odcinku od ul. Gwarnej do ronda Kaponiera wraz ze skrzyżowaniem ulic Św. Marcin i al. Niepodległości.
Prace te uniemożliwią kursowanie tramwajów ulicami Św. Marcin, Gwarną i Towarową, co spowoduje zmiany na liniach numer 2 i 13 – wyjaśnia Rafał Wąsowicz.
:Jadąc bimbą na linii 2 z ul. Zwierzynieckiej pojedziemy objazdem przez Roosevelta i most Dworcowy, natomiast linia 13 skieruje się z Kaponiery przez most Teatralny i ulicę Fredry.
Nadal, z uwagi na prace modernizacyjne, wyłączone z ruchu tramwajowego pozostają ulice Św. Marcin (od Gwarnej do Al. Marcinkowskiego), Al. Marcinkowskiego, Podgórna, 27 Grudnia i Górna Wilda.
Przejazd tramwajem przez centrum Poznania od 15 listopada będzie możliwy na trasie z mostu Teatralnego ulicą Fredry, Mielżyńskiego, pl. Ratajskiego i pl. Wielkopolski do Garbar, gdzie kursują tramwaje linii nr: 3, 8, 13, 16, 17 i 36.
Do centrum od strony mostu św. Rocha wjeżdżają także tramwaje linii nr 5, 6 i 9, które kursują ulicami Kórnicką, Dowbora-Muśnickiego, pl. Bernardyński i Lewandowskiej do pl. Wiosny Ludów i dalej przez Łąkową do węzła AWF.
Dodaj komentarz