Gdy w poniedziałek politycy analizować będą wyborcze wyniki, pasażerowie będą mogli już wsiadać do tramwajów na przebudowanej pętli Zawady. Bimby linii 1 i 7 wracają na swoje stałe trasy.
Tramwaje miały pojawić się na pętli już wcześniej, ale termin ich powrotu był dwukrotnie zmieniany. Ostatnim powodem był brak oświetlenia. Jak zapewnia Zarząd Transportu Miejskiego tym razem niespodzianek nie będzie.
Okolice Zawad od Ronda Śródka do Mostu Lecha bardzo się zmieniły. Samochody mogą już korzystać z trasy Nowe Zawady. Powinno to rozładować korki w tej części miasta. Dokończenie budowy II etapu tej trasy oznacza także zakończenie budowy II ramy komunikacyjnej Poznania. Powinno to ucieszyć nie tylko mieszkańców miasta, ale także kierowców poruszających się tranzytem drogą krajową nr 5.
Podczas budowy trasy Nowe Zawady ułożono 34.389 m² nawierzchni ścieralnej, w tym 28.000 m² redukującej hałas, 3.654 m² nawierzchni ścieżek rowerowych, 6.295 m² chodników, 1.312 mb barier ochronnych, 7.603 m² ekranów akustycznych, 660 mb torowiska tramwajowego, 3.800 mb kanalizacji deszczowej.
/
/
Dodaj komentarz