Zaprojektowali, a teraz go zbudują. “Cybina” będzie to trzecim w historii Politechniki Poznańskiej bolidem wybudowanym przez studentów biorących udział w zawodach Fumula Student zrzeszonych w PUT Motorsport – wcześniej były “Warta” i “Wilda”. Ich konstrukcja będzie się ścigać m.in. na znanym brytyjskim torze Silverstone.
Mam nadzieję, że sprostamy wyzwaniu i w sezonie 2017 pokażemy światu, jak zdolnych inżynierów mamy w naszym kraju. Mamy nadzieję, że ponownie uda nam się zagościć na podium. Celujemy w ukończenie wszystkich konkurencji dynamicznych w czołowej 10. najlepszych zespołów. Jest to cel bardzo ambitny, który będzie możliwy do osiągnięcia tylko dzięki odpowiednio zorganizowanej fazie testów nowego pojazdu. W tej chwili zespół znajduje się w końcowej fazie etapu wykonawstwa części. Testy planujemy rozpocząć już na początku czerwca – podkreśla Michał Cichy Technical Project Manager.
Bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia z poprzednich sezonów studencie Politechniki Poznańskiej już snują plany na nadchodzący sezon wyścigowy. Wykorzystując zgromadzony bagaż doświadczeń będą rywalizować z najlepszymi drużynami świata. Jaka będzie trzecia konstrukcja studentów z Poznania? Konstrukcja pojazdu została zoptymalizowana ze względu na szersze wykorzystanie MES oraz CFD, co pozwoliło na zredukowanie masy pojazdu do 200 kg oraz poprawę wydajności pakietu aerodynamicznego (współczynnik cl/cd na poziomie 3.2).
Pierwsze tegoroczne zawody Formula Student, na których zobaczymy bolid studentów Politechniki już 20 lipca na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii. Poza nimi, w tym sezonie swoje siły sprawdzą na torach w Czechach i na Węgrzech.
Formuła Student jest międzynarodową klasą bolidów wyścigowych, projektowanych i budowanych przez studentów uczelni technicznych. Na świecie istnieje ponad 500 studenckich zespołów wyścigowych. Zawody te mają już ponad 30-letnią historię, a studenci podczas rund oceniani są w szeregu konkurencji statycznych i dynamicznych. W trakcie konkurencji statycznych sędziowie biorą pod uwagę stan techniczny bolidu, jego design i zastosowane rozwiązania inżynierskie przyrównane z kosztami budowy konstrukcji. Ważnym elementem jest również prezentacja biznesowa, w której drużyny mają za zadanie przedstawić sędziom plan na założenie własnego przedsiębiorstwa produkcyjnego oraz masową produkcję swojego bolidu. Konkurencje dynamiczne wymagają od uczestników przejazdu bolidem podczas 4 rund – Skid Pad, Acceleration, Autocross oraz Endurance. Najbardziej wymagająca oraz najwyżej punktowana jest ta ostatnia, czyli jazda wytrzymałościowa na 22 kilometry. Podczas każdej z międzynarodowych rund zawodów Endurance kończy jedynie 50% bolidów.
Dodaj komentarz