W sobotę, 20 czerwca, na ulicy Garbary ustawione zostaną ostatnie donice, w których będą posadzone drzewa wraz z zielenią niską. Dzień później zacznie funkcjonować buspas od przystanku Małe Garbary do ul. Długiej.
Buspasy są strategicznym narzędziem przy poprawie punktualności autobusów. Nie może być tak, że autobusy stoją w korku. Tam, gdzie jest taka możliwość, trzeba je wyznaczać. Inaczej nie doprowadzimy do tego, by osoby, które przemieszczają się swoimi autami, przeniosły się do autobusów. Pasażerowie komunikacji miejskiej muszą mieć preferencję pod względem szybkiego przejazdu – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Ulica Garbary zyskuje nie tylko buspas i nową organizację ruchu, ale także uporządkowany system parkowania, a przede wszystkim zieleń, której tam dawno nie było.
W sobotę, 20 marca, ustawione będą ostatnie donice – tym razem po zachodniej stronie ulicy na odcinku od ulicy Wielkiej do placu Bernardyńskiego (część ulicy bliżej Starego Rynku, gdzie funkcjonować będzie buspas). Prace rozpoczną się o godzinie 6 rano i potrwają cały dzień. Na poszczególnych odcinkach ulicy tego dnia obowiązywać będzie zakaz zatrzymywania się i parkowania. Informują o tym ustawione znaki drogowe. Dodatkowo kierowcy będą mieli do dyspozycji tylko jeden pas ruchu w rejonie prowadzonych prac.
Również w sobotę firma ogrodnicza posadzi drzewa we wszystkich pustych jeszcze donicach. Zieleń niska będzie sadzona w kolejnym tygodniu. Nie spowoduje to już utrudnień w ruchu.
Łącznie na ul. Garbary ustawionych zostanie 30 donic, a w nich świdośliwy Lamarcka oraz zieleń niska. Stanęły też już ławki i stojaki dla rowerów.
Kierowcy proszeni są o przeparkowanie samochodów. Umożliwi to sprawniejsze ustawianie donic i nasadzenia. Auta pozostawione w niedozwolonych miejscach zostaną odholowane.
W nocy z soboty na niedzielę planowane jest uruchomienie buspasa na odcinku od przystanku autobusowego Małe Garbary do ulicy Długiej. Po nowym odcinku buspasa będą się mogły poruszać autobusy (w tym turystyczne), taksówki, pojazdy służb miejskich, pojazdy elektryczne oraz rowery, motorowery i motocykle. Wjazd motocykli na końcowy odcinek Garbar za ul. Długą jest zabroniony.
Kierowcy, którzy będą chcieli zaparkować na miejscach postojowych zlokalizowanych wzdłuż buspasa powinni wykonywać ten manewr, gdy będą znajdować się na wysokości wolnego miejsca postojowego. Nie jest dozwolona jazda buspasem wzdłuż w celu poszukiwania wolnego miejsca postojowego. Kierowcy skręcający w prawo, w uliczki dochodzące do Starego Rynku, powinni wjeżdżać na buspas bezpośrednio przed skrzyżowaniem, na odcinku oznakowanym strzałkami do prawoskrętu, z zachowaniem ostrożności i ustępując pierwszeństwa pojazdom na buspasie.
W ramach nowej organizacji ruchu wyłączona zostanie również sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulicy Garbary i Wodnej oraz Garbary i Wszystkich Świętych. Pojazdy na Garbarach będą mogły się poruszać z maksymalną prędkością 30 km na godzinę. Trzy pary progów wyspowych rozmieszczonych na odcinku od ul. Dominikańskiej do Długiej powinny skutecznie zniechęcać kierowców do szybszej jazdy.
Szybciej autobusem
Nowy buspas ul. Garbary poprawi płynność i komfort podróży transportem publicznym. Umożliwi skrócenie czasu przejazdu autobusów na kluczowej osi komunikacyjnej północ-południe przez centrum miasta.
Żeby stworzyć kierowcom alternatywę dla przejazdu przez ul. Garbary na równoległej do niej ulicy Jana Pawła II powstał dodatkowy, trzeci pas od ronda Śródka w kierunku ul. Baraniaka. Został on wytyczony od dworca autobusowego do wysokości budynku Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego.
Jadący ul. Wyszyńskiego mają do dyspozycji dwa pasy do skrętu w prawo w ul. Jana Pawła II (wcześniej był tylko jeden).
Dodaj komentarz