Spółka H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych podpisała z PKP Intercity umowę na modernizację 60 wagonów. Wartość kontraktu to ponad 273 mln złotych brutto. Nowe wagony pojadą np. na trasach ze Szczecina do Olsztyna czy z Zielonej Góry do Gdyni. Będą wyposażone m.in. w klimatyzację i elektroniczny system informacji pasażerskiej. Poznańska firma ma 30 miesięcy na realizację całego zamówienia, ale pierwsze wagony mają trafić do przewoźnika w czwartym kwartale 2018 roku.
Po modernizacji wagony pojadą jako pojazdy przedziałowe klasy 2. Pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewni zabudowa nowoczesnych wózków. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
PKP Intercity otrzymało dwie oferty na realizację zamówienia – od firmy bydgoskiej Pesy oraz Cegielskiego .Atrakcyjniejsza okazała się propozycja poznańskiej firmy. Na modernizację 60 wagonów lub 90 (jeśli PKP Intercity zdecyduje się na dodatkowe 30 sztuk wagonów), FPS H. Cegielski będzie miała 30 miesięcy. Pierwsze wagony powinny wrócić do PKP Intercity już w czwartym kwartale 2018 roku.
Wagony będą kursować na trasach: Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok + Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – Białystok + Kraków/Lublin – Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – Świnoujście + Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wlkp. + Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra
Całkowita wartość zamówienia przy dodatkowym wariancie zamówienia może wynieść nawet 410 mln zł brutto. PKP Intercity jest w trakcie realizacji strategii taborowej na lata 2016-2020. Łączna wartość planowanego programu modernizacji i zakupu taboru oraz inwestycji w stacje postojowe wyniesie około 2,5 mld zł.
Dodaj komentarz