BizNews

Cegielski z kolejnym rządowym kontraktem

Feniks 57 EZT zmodernizowanany w H. Cegielski (4)  Foto: materiały prasowe H. Cegielski

H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych wyprodukuje dla PKP 55 wagonów. Wartość kontraktu to prawie 500 mln zł. To obecnie największe zamówienie w portfelu Cegielskiego.

PKP Intercity może skorzystać również z prawa opcji na dodatkowe 26 wagonów. Wówczas wartość kontraktu wyniesie ponad 697 mln zł brutto. Na rozwój przemysłu kolejowego przewidziano fundusze z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości 8,5 mld euro.

Portfel zamówień poznańskiej fabryki wynosi obecnie ponad miliard zł brutto. W zeszłym roku spółka oddała do eksploatacji 20 zmodernizowanych Feniksów, które obecnie jeżdżą w barwach POLREGIO. Są to przede wszystkim zamówienia spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa.

Ergonomiczne fotele, klimatyzacja, bezprzewodowy internet, łatwy dostęp do gniazd elektrycznych – tym będą charakteryzować się nowe wagony. dostosowane do potrzeb różnych grup pasażerów – przewoźnik kupi 5 wagonów przedziałowych pierwszej klasy, 18 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, 18 wagonów przedziałowych drugiej klasy, 7 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery oraz 7 wagonów przedziałowych drugiej klasy, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych.

Podpisana umowa to kolejny etap realizacji naszej strategii taborowej. Odpowiadamy na zróżnicowane potrzeby naszych pasażerów, którzy wybierają pociąg jadąc do rodziny, na wakacje, czy do pracy. Stąd tak różne typy zamówionych wagonów. W ten sposób zachęcamy do wybierania kolei, jako najwygodniejszego sposobu podróżowania – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Z nowych wagonów podróżni będą mogli korzystać w pociągach Express InterCity (EIC) na trasach: Warszawa – Kraków, Zakopane – Gdynia, Kołobrzeg/Gdynia – Bielsko-Biała, Kołobrzeg/Gdynia – Warszawa. Umowa z FPS H. Cegielski to kolejny etap realizacji zaktualizowanej strategii taborowej PKP Intercity na lata 2016 – 2020 z perspektywą do 2023 r.

Użyte w artykule zdjęcia: materiały prasowe H. Cegielski , materiały prasowe

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz