PKP Intercity odebrało pierwsze wagony z puli 20 modernizowanych w poznańskiej Fabryce Pojazdów Szynowych. Spółka Cegielskiego do końca 2014 roku wyprodukuje także 25 nowych wagonów.
W lipcu zeszłego roku zostały podpisane umowy na modernizację 68 wagonów dla PKP Intercity. W miniony piątek poznańska fabryka oddała pierwsze przedziałowe wagony 2 klasy. Lepsze parametry pozwolą skrócić czas przejazdu na trasie Szczecin – Przemyśl o prawie 4 godziny.
Wśród 68 wagonów modernizowane są zarówno te pierwszej, jak i drugiej klasy. Pozostałe będą sukcesywnie oddawane do wakacji. W ramach napraw zostaną odnowione, pojawią się w nich udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, dodatkowe stojaki dla rowerów, a część zostanie przystosowana do świadczenia usług gastronomicznych. Wszystkie wagony zostaną wyposażone w klimatyzację, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej.
Łączna wartość modernizacji to prawie 180 mln złotych. Zamówienie realizują oprócz poznańskich zakładów H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych także nowosądecki NEWAG S.A. Presa z Bydgoszczy.
Cegielski ma także szansę na dalsze zamówienia. Przetarg o wartości 390 milionów złotych na modernizację kolejnych 150 wagonów jest na etapie analizy formalnej ofert. Jest to największa inwestycja modernizacyjna w historii PKP Intercity.
W październiku ubiegłego roku PKP Intercity podpisało umowę z poznańskim producentem na zakup 25 nowych wagonów pasażerskich. Wykonawca ma 18 miesięcy na realizację zamówienia. Z nowoczesnych wagonów już od 2014 roku skorzystają podróżni w pociągach TLK na trasie Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Gdynia. Był to pierwszy tak duży zakup spółki PKP od 2008 roku.
Dodaj komentarz