Według raportu „Polska Piłka” przygotowanego przez poznańską agencję PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Lech Poznań był najbardziej medialnym klubem w Polsce w 2011 roku. Łącznie w roku 2011 o Lechu pojawiło się blisko 30 tys. publikacji, czyli średnio 2,5 tys. miesięcznie.
Medialność klubu to jeden z najistotniejszych czynników, dzięki któremu zarabiają jego sponsorzy – twierdzi Tomasz Majka, analityk „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. – Szum wokół klubu wzmaga zainteresowanie i wpływa na popularność, która przekłada się na wartość marki promowaną przez dany zespół.
W minionym roku status najbardziej medialnego klubu piłkarskiego w Polsce uzyskał Lech Poznań, jednak od wielu miesięcy więcej pisze się o Wiśle Kraków, która w całym 2011 roku miała o 400 publikacji mniej od Kolejorza.
Pierwsza połowa roku należała do zespołu z Poznania, który przykuwał zdecydowanie największą uwagę mediów. Klub był najbardziej medialny miesiąc w miesiąc od stycznia aż do maja, ale później na podium znalazł się już tylko dwukrotnie. Mimo tego przewaga w popularności z pierwszych miesięcy 2011 spowodowała, że żaden z zespołów nie wyprzedził go w klasyfikacji rocznej.
Lech Poznań – Juventus Turyn
Łącznie w roku o Lechu pojawiło się 29,9 tys. publikacji, czyli średnio 2,5 tys. miesięcznie. Z kolei o Wiśle było ich 29,5 tys., a o trzeciej Legii – 27,6 tys. To liczby mówiące o naprawdę dużym potencjale wszystkich z tych klubów. W grudniu na pierwszym miejscu znalazła się Wisła przed Legią, natomiast Lech zajął piąte miejsce. Przed nim uplasowała się jeszcze Cracovia oraz Śląsk Wrocław. Na końcu stawki znalazło się Podbeskidzie Bielsko-Biała. Spośród zespołów pierwszoligowych najwięcej pisało się o Pogoni Szczecin, która wyprzedziła Polonię Bytom i Arkę Gdynia.
Dodaj komentarz