Remonty na Starym Mieście, od Starego Rynku po Kaponierę wpływają na funkcjonowanie i sytuację finansową tysięcy mieszkańców, przedsiębiorców i właścicieli nieruchomości. W ostatecznym kształcie nowa infrastruktura ma poprawić jakość życia i prowadzenie biznesu w centrum Poznania. Żeby tak było, konieczne jest jednak zaplanowanie efektowych projektów promocyjnych adresowanych do różnych grup i aktywna współpraca władz miasta z lokalną społecznością. O podjęcie już teraz działań promocyjnych wnioskuje do prezydenta Jaśkowiaka Rada Osiedla Stare Miasto i lokalne koalicje mieszkańców.
Codziennie czytamy o zamykaniu kolejnych sklepów i lokali gastronomicznych w centrum miasta. Przedsiębiorcy borykają się ze skutkami ograniczeń epidemicznych i gwałtownego skoku opłat za media, ale wpływ na przychody ma także znaczące ograniczenie osób przybywających na Stare Miasto. Restauratorzy podejmują spontaniczne działania promocyjne, próbując znaleźć atuty rozkopanego centrum, funkcjonują tu także społeczne inicjatywy: na Św. Marcinie, Garbarach czy Placu Wolności.
Wszyscy czekamy na zakończenie remontów ograniczających funkcjonowanie biznesu czy gastronomii ale też musimy pamiętać, że życie, wyjątkowy klimat miasta nie powrócą nagle po otwarciu wyremontowanych arterii – mówi Andrzej Rataj, przewodniczący Rady Osiedla Stare Miasto i radny miejski. Konieczne jest zaplanowanie już dziś, a potem systematyczne realizowanie strategii promocyjnej zachęcającej do odwiedzenie centrum Poznania, podkreślania atutów odnowionej przestrzeni – dodaje.
W uchwale Rady Osiedla Stare Miasto czytamy: radni wnioskują o przeprowadzenie nowoczesnej, sprawnej atrakcyjnej, całościowej i spójnej kampanii promocyjnej Starego Miasta, skierowanej w szczególności do mieszkańców Poznania i Wielkopolski, a także organizacji zajmujących się ruchem turystycznym, w celu promocji walorów Starego Miasta oraz promocji działalności podmiotów funkcjonujących na Starym Mieście.
Trwające modernizacje i przebudowy mają zostać zrealizowane do końca 2023 roku. Oznacza to, że już wcześniej powinny zostać zaplanowane i systematycznie realizowane działania promocyjne, z atrakcyjnym otwarciem oraz zaproszeniem poznaniaków i gości z całego świata do zrewitalizowanego historycznego centrum wyjątkowego miasta. Należy to także uwzględnić w projekcie budżetu miasta, tak jak zrobiono to m.in. z planowanym startem Tour de Pologne z Poznania.
Atutów centrum miasta, powodów dla których warto przyjechać na Stary Rynek czy Św. Marcin jest ogrom! Z perspektywy infrastrukturalnej to nowa aranżacja zabytkowej przestrzeni przyjaznej m.in dla osób z niepełnosprawnościami, z cichym torowiskiem tramwajowym czy większą liczbą zieleni. Ale to także działające na europejskim poziomie teatry, galerie, muzea czy hotele o zabytkach nie zapominając!
Strategia promocyjna powinna obejmować działania pro biznesowe podkreślające ofertę handlową czy restauracyjną. W lokalnej skali robi to Rada Osiedla wspierając przedsiębiorców w ramach projektu Dobry Sąsiad. Radni wyróżniają tu m.in. tych przedsiębiorców, którzy swoimi działaniami tworzą dobry klimat. A że to ważne i potrzebne działania pokazują m.in. komentarze w social mediach pod postami lokali, które zmuszone są zakończyć działalność m.in. z powodu remontów.
Kampania promocyjna powinna być istotnym wsparciem ze strony władz Poznania. Propozycja przeprowadzenia takich działań jest nawiązaniem do postulatów strony społecznej – mówi Maria Sokolnicka Guzek, przewodnicząca Stowarzyszenia Plac Wolności. Aby ta żywa tkanka miasta mogła w pełni rozkwitnąć, stosownie do znaczenia, potencjału, dziedzictwa i ambicji Poznania, a także mieszkańców, właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców ze Starego Miasta, konieczna jest zmiana postrzegania Starego Miasta, a niezbędnym elementem tego jest przeprowadzenie kampanii promocyjnej tej części Poznania – dodaje.
Dodaj komentarz