“Data Ninja” – konkurs dla poznańskich studentów organizowany przez Grupę OLX. Rywalizacja odbywać się będzie w obszarze zagadnienia big data. Wyzwanie będzie polegać na stworzeniu modelu, który pomoże zaklasyfikować ogłoszenie do właściwej kategorii. Na zwycięzców czeka 10 000 złotych do podziału i płatne staże.
W Poznaniu w OLX Group pracuje ponad sto osób, które odpowiadają za rozwój serwisów pod szyldem OLX w dziesięciu krajach na świecie. Miliony użytkowników, którzy odwiedzają strony z ogłoszeniami zamieszczają na nich ogromne ilości danych. Zagadnienie “big data” zyskuje ostatnio ogromną popularność i zaraz po “mobile” jest najmodniejszym trendem w branży nowych technologii.
Dla pracowników serwisu oznacza ono w praktyce 100 000 nowych ogłoszeń i 350 000 nowych zdjęć, które pojawiają się w bazie każdego dnia. Tak ogromna liczba danych wymaga stworzenia automatycznych narzędzi, które będą wspierać moderatorów- informuje Tomasz Gramza, Development Team Lead
Programy stażowe, które firma realizowała do tej pory pokazują ogromny potencjał studentów w obszarze uczenia maszynowego – i to nie tylko z Politechniki Poznańskiej, ale również z Uniwersytetu Ekonomicznego i Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Laureaci poprzedniej edycji konkursu odbyli staże w serwisie, a ich rozwiązania obecnie stanowi ważną część jednego z narzędzi do moderacji ogłoszeń, a oni sami po skończeniu studiów dołączyli do zespołów OLX w Poznaniu i Berlinie.
Tegoroczna edycja konkursu “Data Ninja” ma wyłonić najlepszy zespół, który stworzy model, dzięki któremu bedzie można rozwiązać problem z wyborem odpowiedniej kategorii podczas dodawania ogłoszenia (wybór właściwiej z ponad 300 kategorii w serwisie nie jest łatwym zadaniem).
Zgłoszenie przez stronę: dataninja.olx.pl
Dodaj komentarz