Za dwa miesiące mają na dobre zamknąć się drzwi starego dworca kolejowego, a pasażerowie będą musieli korzystać wyłącznie z nowego dworca. Równocześnie ma się rozpocząć budowa kładk, która połączy Dworzec Zachodni z peronami 4, 5 i 6 oraz nowym parkingiem, który powstaje pomiędzy nowym a starym dworcem i obok centrum handlowego Poznań City Center. Wiadomo, że na pewno nie zostanie zlikwidowany tunel podziemny, który łączy Dworzec Zachodni z peronami.
Stary dworzec kolejowy był jednym z tematów środowego posiedzenia Komisji Polityki Przestrzennej Rady Miasta Poznania, w którym wzięli udział m.in. dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury oraz przedstawiciele PKP i inwestora, firmy Trigranit.
Wiadomo już, że w czerwcu zlikwidowane zostaną wszystkie kasy biletowe w budynku starego dworca kolejowego. Zamknięte zostanie również główne wejście, od strony ul. Dworcowej. Rozpocznie się wtedy budowa kładki, która połączy Dworzec Zachodni i perony 4, 5 i 6 z nowym dworcem i parkingiem, który powstaje przy budowanym centrum handlowym Poznań City Center.
Stary dworzec chcemy zamknąć w czerwcu, tak żeby nie miał on już tych funkcji kolejowych i nie odprawiał pasażerów – powiedział Piotr Kryszak z Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Poznaniu.
Stary dworzec będziemy wyłączać z użytkowania w połowie roku, wtedy będziemy likwidować funkcje dworcowe, czyli kasy i poczekalnie – dodaje Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości PKP – będziemy musieli odciąć główne wejście do starego gmachu dworca, wymusi to rozpoczęcie budowy kładki.
Co stanie się ze starym dworcem? Inwestor, firma TriGranit ogłosiła konkurs na projekt przebudowy tego obiektu. Plany zakładają przekształcenie nieruchomości w hotel i biura. Możliwe, że stary dworzec zostanie też zburzony.
PKP poprosiło nas o przygotowanie koncepcji zmian. Nie wiemy w jakim stanie jest stan techniczny starego dworca, w wielu archiwach szukano dokumentacji technicznej obiektu, jednak nie udało się znaleźć kompletu dokumentów, aby dowiedzieć się co kryje się w tym budynku, trzeba go dokładnie sprawdzić, musimy zbadać ściany, konstrukcję, a to skomplikowany proces – powiedział Przemysław Terlecki z firmy TriGranit – ten budynek może się okazać jedną wielką niespodzianką w kwestii konstrukcyjnej, rozważany może być scenariusz wyburzenia budynku i postawienia w jego miejscu nowego obiektu, a to zależy od stanu budynku.
PKP deklaruje umowę w kwestii zagospodarowania starego dworca. Firma Trigranit nie ma praw do tego obiektu, zatem nie jest na razie żadnym dysponentem tego obiektu. Koncepcja zagospodarowania starego dworca zostanie wyłoniona w momencie kiedy PKP przychyli się do danego projektu – wyjaśnia Zbigniew Drzewiecki, dyrektor ds. rozwoju i inwestycji TriGranit – wymaga to również uzgodnień z PKP i podpisania umowy.
Wiadomo, że po zamknięciu starego dworca na pewno będzie funkcjonować przejście podziemne łączące Dworzec Zachodni z nową stacją PeSTki, a także peronami 6, 5, 4, 1, 2 i 3.
Najświeższe informacje z Łazarza znajdziesz zawsze na portalu lazarz.pl.
Dodaj komentarz