tekst sponsorowany
Rusza rekrutacja na PIERWSZĄ EDYCJĘ SESJI COACHINGOWYCH dla wielkopolskich przedsiębiorców. Projekt skierowany jest przede wszystkim do małych i średnich firm.
Praktyka pokazuje, że w małych i średnich firmach w Wielkopolsce dominuje zarządzanie intuicyjne, które rzadko opiera się na odpowiednio zbudowanej strategii i zorganizowanej strukturze. Przeważają działania spontaniczne bez przemyślanych procedur. Często brakuje również zaufania w ramach zespołu, co sprawia, że przedsiębiorstwa nie rozwijają się tak szybko jak by na to wskazywał ich potencjał.
Istotą sesji coachingowych jest właśnie przełamanie tych stereotypów poprzez propagowanie zarządzania projektującego (ang. design management) oraz systematycznego doskonalenia się w zarządzaniu dzięki współpracy z profesjonalnym coachem. Nowatorska formuła sesji coachingowych (w stosunku np. do tradycyjnych szkoleń) ma sprawić, że wypracowane rozwiązania będą rzeczywiście dostosowane do potrzeb i rozwiązywać specyficzne problemy danego przedsiębiorcy.
Rozwiązania są “szyte na miarę” na miejscu u każdego z wybranych przedsiębiorców w ramach sesji modelowania biznesowego z udziałem członków zarządu. Sesję moderuje doświadczony prowadzący – tzw. coach. Jest to osoba z wieloletnim doświadczeniem na stanowisku kierowniczym, z reguły szanowany wykładowca jednej z wiodących uczelni, z doświadczeniem w branży venture capital oraz w kreacji i wdrażaniu nowych rozwiązań.
Design to pojęcie, które wkroczyło już na stałe do polskiego języka – funkcjonuje nawet spolszczona nazwa dizajn. Z reguły kojarzy się z wzornictwem przemysłowym, ale sesje coachingowe mają pokazać, że tzw. myślenie projektujące (design thinking) i odpowiednie zarządzanie jakością dotyczy praktycznie wszystkich produktów i usług, a zwłaszcza tych firm, gdzie przewaga konkurencyjna budowana jest w oparciu o projektowanie i wdrażanie innowacji.
Propagowanie tej nowej kultury innowacji opartej na bezpośrednich relacjach zaufanego coacha
i zarządu danej firmy zmierza do podjęcia wyzwania poszukiwania lepszych rozwiązań: bardziej trwałego produktu, oszczędności materiałów, krótszego i lżejszego transportu, bardziej optymalnej usługi (tradycyjnej i elektronicznej). Nie jest to zatem wyłącznie wzornictwo przemysłowe, choć oczywiście ono może być również przedmiotem takiej sesji.
Skuteczne projektowanie nowych rozwiązań nie jest dyscypliną solową – wymaga połączenia różnych kompetencji i zbudowania zaufania. Ten proces powinien być ułatwiony dzięki zaangażowaniu niezależnej instytucji, tj. Urząd Marszałkowski województwa Wielkopolskiego, który starannie dobrał sobie zespół wykonawców – 2 firm: DEA Konsulting i CoWinners Sp. z o.o.
W pierwszej edycji do udziału w sesjach zaproszonych zostanie 13 firm. Aby dołączyć do tej „szczęśliwej trzynastki” wystarczy wypełnić prosty formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie http://iw.org.pl/sesje-coachingowe lub zgłosić się do punktu kontaktowego (DEA Konsulting) przy ul. Grunwaldzkiej 43/3, tel. +61 661 12 00., e-mail: itokarska@deakonsulting.pl – wnioski można składać do 7 września br.
Zbigniew Krzewiński, CoWinners
czy juz nie ma innych sposobow na motywacje? dla mnie najlepsza jest KASA 🙂