Teoretycznie w Poznaniu mamy najniższe w Polsce bezrobocie, dodatkowo pojawia się szansa na kilkaset nowych miejsc pracy w firmach logistycznych budujących swoje centra w aglomeracji. Jednak żeby zdobyć stabilną i dobrze płatną posadę trzeba wykazać się spora kreatywnością.
Poszukiwanie pracy przyprawia o ból głowy coraz więcej młodych osób. Dotychczasowe zasady standardowego CV i listu motywacyjnego odeszły w wielu branżach do lamusa. Aby być zauważonym, trzeba udowodnić już na etapie rekrutacji, że jest się osobą kreatywną. Takie działania pozwolą nam wyróżnić się z tłumu kandydatów i zainteresować potencjalnego pracodawcę. Jak to jednak zrobić?
Kilka lat temu, kreatywnym sposobem poszukiwania pracy wyróżnił się Łukasz Jakóbiak, który przed siedzibą wymarzonego pracodawcy wywiesił billboard o wymiarach 3×6 metrów z CV i listem motywacyjnym. Niestety pomysłodawca nie otrzymał pracy w wymarzonej firmie, jednak dostał setki innych propozycji pracy od agencji PR, doradców finansowych, czy agencji koncertowych. Obecnie prowadzi internetowy talk-show „20m2 Łukasza” i udowadnia, że nie ma rzeczy niemożliwych.
Innym przykładem może być historia Kariny Gos, która do znalezienia pracy wykorzystała aplikację Foursquare, która śledzi lokalizację użytkownika i pozwala na meldunki z miejsca aktualnego pobytu. Karina codziennie przed godz. 9 rano meldowała się w wybranych firmach, dodając do meldunku specjalne grafiki, różniące się w każdym z odwiedzonych miejsc. Dodatkowo wykorzystała system odznak i wyzwań dostępny w aplikacji, dodając do każdej z grafik informację “Brakuje Ci 1 rozmowy, aby zdobyć odznakę Nowy Kreatywny. Zadzwoń: numer telefonu”. W branży została szybko zauważona i otrzymała stanowisko copywritera w VML Poland.
Do niecodziennych sposobów poszukiwania pracy można również zaliczyć Video CV. Popularne vCV pozwoli ocenić rekruterowi nie tylko umiejętności zawodowe, ale przede wszystkim osobowość i umiejętność autoprezentacji kandydata. Warto przy tym pamiętać, że profesjonalne vCV nie może być zbyt długie (1-3 minut) i powinno pokazywać, co możemy zrobić dla firmy, do której aplikujemy. Ostatnio taki sposób rekrutacji wybrała związana z Poznaniem Fundacja Polak Potrafi.
Każda z tych form ma ogromny potencjał, jednak często też niesie ze sobą spore ryzyko – twierdzi Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA365NET – Efekt wykorzystania nietypowych form szukania pracy zależy przede wszystkim nie tyle od formy, ale również treści samego ogłoszenia. Pamiętajmy, że aby komunikacja była skuteczna, musi za nią iść szczerość i kompetencja, inaczej cały nasz wysiłek pójdzie na marne, a misterna strategia rozsypie się jak domek z kart – dodaje.
Dodaj komentarz