Początek prac przy budowie ponad 22 kilometrów trasy S11 zaplanowano na przełom 2025 i 2026 roku. Inwestycja ma być gotowa w 2028 roku.
Droga ekspresowa S11 będzie przebiegać po wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, Kowanowo, Oborniki, Ocieszyn i Świerkówki oraz po stronie zachodniej miejscowości Łukowo, Gołaszyn i Chludowo. Ominie tereny Natura 2000 znajdujące się w okolicy rzeki Warty. Na wysokości Obornik zbudujemy nowy most, który zapewni bezpieczną przeprawę przez Wartę w ciągu S11.
W lipcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z Lafrentz Project umowę na zaprojektowanie drogi ekspresowej S11 na odcinku Poznań-Oborniki. Na przyszłym placu budowy rozpoczęły się już m. in. prace inwentaryzacje przyrodnicze, pomiary geodezyjne.
Trasa S11 będzie budowana obok ruchliwej obecnie drogi nr. 11. Trasa szybkiego ruchu będzie omijać Oborniki i ułatwiać wjazd od północy do Poznania i autostrady A2. Nowa trasa połączy się z tzw. zachodnią obwodnicą Poznania.
Inwestycja zakłada także powstanie dodatkowych jezdni zapewniających dostęp do nieruchomości, które w wyniku budowy drogi utraciły połączenie z drogą publiczną – informuje Ewa Kmieć z Lafrentz Project – powstaną też ekrany akustyczne, bezkolizyjne przejścia dla zwierząt, ogrodzenia naprowadzające dla małych zwierząt oraz urządzenia podczyszczające wodę.
Planowany odcinek trasy S11 między Obornikami a Poznaniem będzie miał długość 22,2 km. Cała droga S11 przebiegać będzie przez 4 województwa i liczyć będzie 580 km. Prowadzić będzie z Katowic, przez Poznań, Oborniki do Koszalina.
W ramach inwestycji wykonane zostaną m. in. dwa węzły drogowe: Oborniki i Chludowo, wiadukty, mosty, przejścia dla zwierząt oraz przejście pod drogą ekspresową. Zbudowane zostaną również dodatkowe jezdnie do obsługi ruchu z terenów przyległych do pasa drogowego drogi S11, dwa miejsca obsługi podróżnych w okolicy Obornik, czy obwód utrzymania dróg.
Budowa drogi między Poznaniem a Obornikami kosztować będzie ponad 853.000.000,00 złotych.
Dodaj komentarz