Ceglorz podpisał w poniedziałek umowę na modernizację 68 wagonów dla PKP Intercity. To największy jednorazowy kontrakt na modernizację wagonów w tej dekadzie. Łączna wartość tego kontraktu to prawie 180 mln złotych z czego ponad 60 mln pochodzić będzie ze środków Unii Europejskiej. Największym beneficjentem przetargu jest poznański H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, który wyremontuje łącznie najwięcej, 20 wagonów 2 klasy.
Pozostałe wagony zostaną zmodernizowane przez 3 inne spółki z Nowego Sącza, Bydgoszczy i Mińska Mazowieckiego. Wyremontowane wagony powinny za 12 miesięcy jeździć już na liniach Przemyśl – Rzeszów – Kraków – Wrocław – Poznań – Szczecin.
W ramach modernizacji, wagony zostaną odnowione, będą znacznie lepiej wyciszone i izolowane termicznie. Wszystkie wyposażone zostaną w automatyczną klimatyzację oraz WC z zamkniętym obiegiem. Pojawią się w nich m.in. udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, a także wydzielona zostanie powierzchnia do przewozu rowerów. Jednym z kluczowych elementów prac modernizacyjnych będzie również dostosowanie wagonów do prędkości 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu dla pociągów TLK kursujących w relacji Przemyśl – Szczecin skróci się o 222 minuty. Z obecnych 14 do 10 godzin na tej trasie.
Przewoźnik po raz pierwszy w specyfikacji zamówienia umieścił punkt, by w wagonach znalazły się urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. Dotychczas montowane one były w wagonach na postawie umowy z jednym z operatorów komórkowych. W tej chwili, na 1700 eksploatowanych wagonów, tego typu urządzenia posiada 568.
Od ponad 20 lat zajmujemy się naprawą wagonów. Dziś widzimy duże ożywienie rynku, dołożymy wszelkich starań by zrealizować zamówienie na czas – powiedział Sławomir Bogdan Pohal, Dyrektor Techniki i Produkcji H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych – dlatego też cały czas staramy się opracowywać nowe rozwiązania zwiększające komfort podróży. Możemy realizować zamówienia taboru nawet na 200 km/h.
Dodaj komentarz