Firma Solaris wygrała w ubiegłym roku ogólnoeuropejski przetarg na dostawę autobusów elektrycznych do Hanoweru. Trzy autobusy solaris urbino electric rozpoczęły jazdy testowe w tym mieście.
Producent z Bolechowa dostarczyć ma nie tylko same autobusy, ale również infrastrukturę, służącą do ich ładowania.
Przedsiębiorstwo üstra, które wybrało naszą ofertę, już od wielu lat z powodzeniem z nami współpracuje – podkreślają przedstawiciele Solarisa – po ulicach Hanoweru jeżdżą nie tylko pojazdy spalinowe marki Solaris, ale i autobusy hybrydowe, a teraz także elektryczne.
Nowe solarisy urbino 12 electric testowane właśnie w Niemczech wyposażone są w szereg innowacyjnych rozwiązań, które mają zapewnić ich efektywną jazdę oraz niskie koszty eksploatacyjne. Litowo-tytanowe baterie w połączeniu z ładowaniem pantografowym pozwalają na jazdę przez cały dzień, bez konieczności powrotu do zajezdni.
Ciekawostkę stanowi fakt, że podczas jazdy pasażerowie mogą na bieżąco obserwować na monitorze stan naładowania baterii – dodają przedstawiciele fabryki z Bolechowa – pojazdy są wyposażone w dwie rampy dla osób niepełnosprawnych elektryczną i manualną.
Testowane autobusy kursują na dwóch reprezentacyjnych liniach, które łączą ze sobą najważniejsze punkty Hanoweru. Łączna długość linii to 16 km, znajdują się na nich 42 przystanki, a czas przejazdu trasy wynosi około 53 minuty. Testy mają sprawdzić nie tylko same autobusy, ale także funkcjonowanie infrastruktury. Mają także wskazać ewentualne pola wymagające optymalizacji.
Wyniki testów będą pomocne przy rozpoczęciu kursów z pasażerami oraz podczas planowania wprowadzenia autobusów elektrycznych na kolejne linie w stolicy Dolnej Saksonii, co stanowi długofalowy cel hanowerskiego przewoźnika üstra – podkreślają przedstawiciele producenta.
Elektryczne autobusy z Bolechowa jeżdżą w niemieckich miastach od 2014 roku. Można z nich korzystać w Berlinie, Brunszwiku, Düsseldorfie, Hamburgu oraz Oberhausen.
Dodaj komentarz