POZnań

Euro Promo Spoko – pierwsze podsumowania

Come and Enjoy UEFA EURO 2012 in Poznań  Foto: Come and Enjoy UEFA EURO 2012 in Poznań

Spoty promujące Euro w Poznaniu w telewizji i Internecie zobaczyło ponad 13.000.000 osób widzów. Do konkursu Come and Join UEFA EURO zgłoszono ponad 300 filmów. Z każdego kraju, w którym realizowana była kampania przyjedzie 5 zwycięzców, którzy otrzymają atrakcyjne nagrody, w tym zaproszenie do oglądania jednego z meczów rozgrywanych w naszym mieście.

Ideą konkursu było zachęcenie do nakręcenia filmu z zabawy z piłką nożną i kopnięcia jej do Poznania. Konkurs skierowany do Włochów, Irlandczyków, Chorwatów oraz Niemców i trwał od kwietnia do połowy maja. Promował go film nakręcony specjalnie dla tej kampanii, w którym wystąpił Bartosz Bosacki. Dla każdego kraju nakręcono osobną wersję w jego najbardziej charakterystycznych i malowniczych miejscach – Dubrowniku, Rzymie, Dublinie i Berlinie.

Come and Enjoy UEFA EURO 2012 in Poznań Foto: Come and Enjoy UEFA EURO 2012 in Poznań

Oprócz kampanii telewizyjnej miasto korzystało także z innych kanałów komunikacji. Od początku działań promocyjnych Poznań odwiedziło ponad 100 dziennikarzy z krajów europejskich, ale także bardziej egzotycznych miejsc jak Izrael, Turcja, Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Chiny. Uruchomiono także specjalne serwisy w 6 językach na stronach internetowych miasta oraz na profilu na portalu Facebook.

Wartością dodaną jest z pewnością blogosfera prowadzona przez native spiker’ów mieszkających w Poznaniu (www.poznan.pl/mim/blog/en/). Podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej na stronie internetowej miasta pojawi się też streaming z Oficjalnej Strefy Kibica UEFA.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz