Firma

Firma: Nowy wymiar oszczędzania

kalkulator  Foto: sxc

kalkulator Foto: sxcKażda firma ukierunkowana na zyski i wysoką wydajność, musi regularnie pozyskiwać kapitał. Jest na to wiele sposobów. Dobry przedsiębiorca potrafi dostosować do typu swojego przedsięwzięcia odpowiednie metody pozyskiwania środków. Równolegle z tym powinna także przebiegać optymalizacja kosztów i wydatków. Wszak czas kryzysu to specyficzny moment, w którym przydadzą się innowacyjne metody i sposoby na zaoszczędzenie kapitału. W ostatnim czasie jest z czego wybierać.

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa to jeden z wiodących sektorów gospodarki. Stanowią one 99,86% wszystkich przedsiębiorstw w kraju i w dużym stopniu wpływają na wzrost gospodarczy oraz poziom zatrudnienia. Barierą na drodze ich rozwoju i umacniania pozycji rynkowej są często ograniczenia kapitałowe. Szczególnie problem ten dotyka młodych przedsiębiorców. Jednak sposobów na wyjście z tej sytuacji jest kilka i wciąż pojawiają się nowe rozwiązania, które pomagają i uczą racjonalnego gospodarowania już posiadanymi środkami. Dziś wystarczy otwarty umysł, aby móc rozwijać swoje przedsiębiorstwo również poprzez oszczędzanie.

Grosz do grosza

Jak rozpocząć działalność gospodarczą? Do dyspozycji są środki unijne, pieniądze z programów rządowych i resortu pracy, można też liczyć na dwa lata ulgi w wysokości składek odprowadzonych do ZUS. Na uruchomienie własnej firmy osoba bezrobotna może dostać z Urzędu Pracy bezzwrotną dotację. To jednak teoria. Z reguły koszty są dużo wyższe niż dofinansowanie i w praktyce osoby decydujące się na otwarcie własnej firmy biorą kredyty, korzystają z oszczędności czy pożyczają pieniądze od rodziny. Często jednak i to nie wystarcza.

Oszczędzanie i minimalizowanie kosztów to konieczność, jeśli chcemy, aby działalność gospodarcza nabrała rozpędu. Przed koniecznością obniżenia kosztów staje każdy, zarówno początkujący kapitalista, jak i firmy z długoletnim stażem. Sposobów na oszczędzanie jest wiele, trzeba tylko dobrze się rozglądać i dopasować sposób do specyfiki swojej firmy.

Cel: oszczędzamy na środkach trwałych

Sposobem i pewnego rodzaju obejściem wymagań inwestycyjnych, które istnieją w każdej firmie, są coraz bardziej popularne aukcje internetowe przedmiotów poleasingowych i powindykacyjnych. – To łatwe i wygodne zakupy bardzo atrakcyjnych przedmiotów, począwszy od poleasingowych i powindykacyjnych samochodów, maszyn produkcyjnych i rolniczych różnego typu, poprzez sprzęt do wyposażenia sklepów, na urządzeniach biurowych skończywszy – mówi Piotr Adamowicz z działu sprzedaży portalu Centa.pl, na którym wszystkie wystawiane produkty są dokładnie opisywane, wycenione przez rzeczoznawcę oraz opatrzone fotografiami. Przedmioty można oczywiście zobaczyć we wskazanym miejscu i spokojnie podjąć decyzję o przystąpieniu do aukcji. Przy zakupach używanych samochodów i maszyn najważniejsza jest możliwość określenia ich faktycznego stanu oraz historii ich użytkowania. W przypadku Centa.pl wystawione przedmioty można bezpośrednio obejrzeć w Wysogotowie pod Poznaniem oraz w Dziekanowie Nowym pod Warszawą.

Plusem takich zakupów – oprócz niewątpliwej atrakcyjności – jest także bezpieczeństwo transakcji, o które dbają przedstawiciele firmy. – Reprezentujemy sprzedającego przy podpisaniu umowy sprzedaży oraz organizujemy rozliczenia od odbioru aż do wydania przedmiotu kupującemu. Bardzo zależy nam na komforcie biorących udział w aukcjach oraz wystawiających produkty – tłumaczy Adamowicz. Remarketing, czyli ponowne wprowadzenie na rynek, to duża szansa na zaoszczędzenie środków, których często brakuje młodym przedsiębiorcom. Poza tym remarketing samochodów czy innych sprzętów poleasingowych to przede wszystkim zakup pojazdów o znanym i zweryfikowanym stanie technicznym. To bezpieczne zakupy na dobrze funkcjonującym rynku wtórnym.

Cel: obniżamy rachunki telefoniczne

Wysokie rachunki telefoniczne to zmora wielu firm. Trudno, na pierwszy rzut oka, podjąć kroki mające na celu zmniejszenie tego rodzaju wydatków. O ile możemy ograniczyć prywatne rozmowy telefoniczne i w pewien sposób je kontrolować, o tyle przełożenie tego pomysłu na firmowy grunt wydaje się bezcelowe. Rozmowy przez telefon to istotny element pracy i nie sposób ograniczyć ich długości i częstotliwości. Koszty takiego pomysłu mogłyby dodatkowo znacznie przewyższyć oszczędności. Nie tędy więc droga.

Sposobem na oszczędzenie na rozmowach telefonicznych, przy jednoczesnym utrzymaniu ich ilości i zachowaniu dotychczasowej swobody oraz przyzwyczajeń może być oferta niezależnego optymalizatora wydatków na telefony komórkowe. Aplikacja internetowa mającego swoją siedzibę w Poznaniu killbilla, daje możliwość znacznego obniżenia rachunków telefonicznych bez zmiany swoich nawyków i ograniczeń. – Dopasowujemy najlepszą taryfę na rynku ściśle do potrzeb użytkownika. Owocem skomplikowanych obliczeń i skorzystania z sugerowanej zmiany taryfy są nawet o połowę niższe rachunki za rozmowy telefoniczne. Usługa ta podaje dokładne sumy opłat za telefon komórkowy przy uwzględnieniu konkretnej kombinacji promocji, taryf i usług dodanych w danej sieci – wyjaśnia Karol Kamiński, analityk projektu killbill.

Usługa analizuje informacje o indywidualnych połączeniach użytkowników, przeprowadza złożone obliczenia, a następnie proponuje najlepsze oferty spośród dostępnych na rynku. W swoich obliczeniach bierze pod uwagę: połączenia krajowe, SMSy, MMSy i transfer danych, w znacznej większości usług, taryf i promocji czterech głównych operatorów sieci komórkowych: Orange, Play, Plus, T-Mobile. – Już prawie 20 tys. użytkowników skorzystało z naszych optymalizacji. Wielu osobom udało się pomóc zweryfikować swoje realne wydatki na komórkę i zaoszczędzić. To nasz cel – dodaje Kamiński.

Sposoby na oszczędzanie leżą… w sieci

Pomimo kryzysu wielu Polaków decyduje się na podjęcie ryzyka i nie bacząc na dość trudną sytuację gospodarczą, sprawnie omija przeszkody finansowe i rozwija działalność. Możliwości na zaoszczędzenie środków jest jak widać wiele, trzeba tylko trzymać rękę na pulsie i śledzić najnowsze trendy. Zdobywanie środków to jedno, a racjonalne oszczędzanie to drugie. Pamiętać należy, że cięcie kosztów nie zawsze musi powodować nieprzyjemny skurcz w żołądku. Wystarczy wykorzystać to, co oferują nam np. innowacyjne portale. Tylko wtedy, gdy rozsądnie zaczniemy gospodarować posiadanymi funduszami, mamy szansę na sprawny rozwój firmy czy przedsiębiorstwa.

Remarketing w Polsce – sprzedaż przedmiotów poleasingowych:

– samochody,
– maszyny,
– komputery, wyposażenie biur, itp.

Remarketing w Polsce – kanały sprzedaży:

– sprzedaż komisowa, pakietowa,
– indywidualne negocjacje,
– konkurs ofert,
– aukcje internetowe,
– cesje umów leasingowych.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz