Powiedz do komórki: poproszę bilet i jedź z mobilnym biletem w swojej komórce.
Takie głosowe bilety można kupować bezpośrednio przed wejściem do tramwaju lub autobusu. Zakup biletów opiera się tylko i wyłącznie na połączeniach głosowych wykonywanych na numery stacjonarne, co sprawia, że użytkownikiem może być każdy, bez względu na wiek. Podczas użytkowania nie jest wymagane połączenie z Internetem. Korzystanie z usługi jest możliwe po wcześniejszej aktywacji w systemie CallPay: telefonicznie (pod numerem 22 100 1 600) lub na stronie www.callpay.pl. Należy też wcześniej mieć środki finansowe na powiązanym z numerem telefonu koncie.
Zakup biletu powinien odbyć się po wejściu do pojazdu na jeden z numerów odpowiadający danemu biletowi. Na przykład chcąc zakupić bilet normalny na 30 minut, dzwonimy na numer 61 41 511 15. Dwie ostanie cyfry wskazują dopuszczalny czas jazdy. W podobny sposób można kupować także bilety ulgowe, dobowe czy siedmiodniowe. Trzeba tylko znać właściwy numer telefonu.
Po wybraniu numeru należy także tonowo podać rodzaj strefy oraz określić, czy bilet ma obowiązywać na linię normalną, czy pospieszną.
Kontrola biletów odbywa się poprzez bezpłatne połączenie głosowe w wyniku którego natychmiast przychodzi SMS z danymi biletu. Numer na który należy zadzwonić podaje kontroler.
Szczegółowe informacje znajdziecie na stronach www.ztm.poznan.pl; www.callpay.pl
Kiedy biletomat nieczynny, kiosk zamknięty najlepszym rozwiązaniem jest bilet mobilny, ale wcześniej trzeba mieć konta u operatora CallPay i znać właściwe numery telefonów.
Dodaj komentarz