Które sklepy cenami i asortymentem kuszą Polaków w dobie powszechnego zaciskania pasa? We wrześniowym rankingu niekwestionowanym liderem internautów jest IKEA, za nią Empik, a zaraz potem dyskonty: Biedronka i Lidl. Sporo zamieszania wywołało otwarcie Biedronki w Kupcu Poznańskim i plany budowy dyskontu na osiedlu Polanka.
Biedronka – dawne kino Wilda
Czołówka zestawienia najczęściej omawianych w sieci sklepów zaskakuje: niekwestionowanym liderem debat internautów jest IKEA, za nią Empik, a zaraz potem dyskonty: Biedronka i Lidl, gonione przez super- i hipermarkety. IKEA wspomniana została w ponad 6 tys. publikacji w ciągu zaledwie miesiąca, choć nie zawsze były to wzmianki pozytywne – szwedzka sieć wplątana została w medialne – w tym również społecznościowe – przepychanki na tle tzw. lemingów. W opinii niektórych internatów lemingi to młode pokolenie dorobkiewiczów, którzy swoje kupione na kredyt mieszkania w pozornie prestiżowych lokalizacjach urządzają właśnie meblami pochodzącymi ze sklepów tej sieci.
Tylko pozornie robienie codziennych, spożywczych zakupów to sprawa, którą trudno ubrać w jakąś ideologię. Dyskusyjny potencjał sklepów spożywczych najlepiej udowadnia casus Biedronki, która – jak głosiła plotka, powtórzona przez media – powstać miała, ku utrapieniu mieszkańców na osiedlu Polanka.
To straszne, zaciągnięty ogromny kredyt na „apartament” w „ekskluzywnym” osiedlu, a tu Biedronka, komentowali internauci przy okazji planów otwarcia dyskontu na ratajskim osiedlu.
Od jakiegoś czasu Biedronka postawiła na jakość a co za tym idzie i wyższa cena. Pojawiły sie też pozycje delikatesowe z wyższej półki. Nowe obiekty siec otwarła m.in. na Jeżycach przy Dąbrowskiego w pobliżu Teatru Nowego (drugi obiekt jest już na Kościelnej).
Sporo dyskusji wywołało także otwarcie Biedronki w Kupcu Poznańskim. Obok sklepów Ewy Minge możemy teraz kupić trochę mniej markowe – ale za to tanie produkty.
Zakupy w biedronkowych lidlach są obecnie trędy, dżezi, cool i co tam jeszcze! – napisał jeden z forumowiczów. Liderem publikacji internetowych we wrześniu była Biedronka, niewiele mniej miał Lidl, na odległym trzecim miejscu znalazł się Kaufland.
IKEA zdominowała konkurencję, nie tylko na rynku wnętrzarskim – była we wrześniu częściej wzmiankowana niż czołowe sklepy spożywcze. Co oczywiste, prowadzi też w zestawieniu sklepów specjalistycznych. Na drugim miejscu, z imponującym wynikiem 5,5 tys. publikacji w ciągu zaledwie 30 dni znalazła się sieć Empik. Trzecie miejsce należy do MediaMarkt. Kolejne miejsca zestawienia, poza należącym do Decathlonu piątym, zajmują markety budowlane i sklepy ze sprzętem RTV-AGD.
Autor: Nina Olszewska, Instytut Monitorowania Mediów
Hejka:):). Mieszkam w Poznaniu i widzę ile ludzii jest w Auchan na zakupach co weekend:):)
Więc kupuja Poznaniacy w Auchan