Imieniny Marcina były w przeszłości okazją do smakowania gęsiny. Teraz w ramach slow food wracamy do tej tradycji. Oprócz poznańskich rogali jako “konkret” polecamy dania z gęsiego mięsa. W ramach akcji „Gęsina na św. Marcina” od 9 do 25 listopada blisko 50 najlepszych restauracji w całej Polsce będzie serwować ją wg przepisów szefów kuchni. Wezmą też udział w konkursie na najlepszy restauracyjny przepis, a promocja polskiej gęsiny będzie też miała miejsce podczas „Salone del Gusto” w Turynie.
W Poznaniu gęsinę będzie można skosztować w restauracji Concordia Taste. Szef kuchni, Tomasz Purol zaprasza także na mistrzowskie warsztaty kulinarnych podczas których pokaże jak przygotowywać specjały z gęsiego mięsa.
„Gęsina na św. Marcina” organizowana jest przez Slow Food Polska. Startują w niej najlepsze restauracje z całego kraju, by promować zdrowe dania z mięsa gęsiego, którego nasz kraj jest jednym z czołowych producentów. Tomasz Purol szef kuchni Concordia Taste wybrał trzy dania, które będą serwowane w tym czasie w restauracji oraz, które uczestnicy warsztatów kulinarnych będą mieli okazję nauczyć się przyrządzać pod jego okiem.
Celem akcji jest zwrócenie uwagi na walory smakowe i zdrowotne gęsiny, przywrócenie tradycji domowego pieczenia i przyrządzania tego mięsa, które było koronnym daniem podawanym podczas Święta Niepodległości 11 listopada.
Przystawka: Kiełbasa z młodej gęsiny aromatyzowana majerankiem podana na musie z pasternaka z sosem z musztardy francuskiej i dodatkiem galaretki grzybowej.
Zupa: Consome z gęsiny i pomidorów podane z pulpecikami z gęsiego udka i rozmarynu.
Danie główne: Smażony filet z gęsi na musie dyniowym i pieczonymi burakami, ze smażonymi porami i pudrem tymiankowym.
Warsztaty z Tomaszem Purolem odbędą się w Concordia Design 10 listopada w godz. 15.00-19.00. Zwieńczeniem warsztatów będzie kolacja, na której uczestnicy będą degustować przygotowane wspólnie dania. Do kolacji serwowane będzie wino specjalnie sprowadzone na to wydarzenie z Węgier – St. Martin z Benedyktyńskiego Opactwa w Pannonhalmie. Wino trafia wyłącznie do około 40 restauracji w Polsce, które w tym roku zostały zaproszone przez organizację Slow Food Polska do IV edycji akcji „Gęsina na św. Marcina”. Udział w warsztatach jest płatny.
Dodaj komentarz