Przez cały weekend na ulicy Głogowskiej trwało podłączanie sieci trakcyjnej z istniejącej do nowej trasy PST, która przedłużana jest do Dworca Zachodniego. Bimby nie jeździły Głogowską pomiędzy Hetmańską a Mostem Dworcowym. Zastąpiły je autobusy.
Przy okazji podłączenia naprawiano torowisko przy Dworcu Zachodnim. Korzystając z tej okazji wykonano również konserwację słupów sieci trakcyjnej pobliżu Rynku Łazarskiego.
Nowy odcinek to w pełni autonomiczny układ ponad dwukilometrowej trasy tramwajowej zakończonej pętlą za peronem 7 dworca kolejowego. Podczas prowadzonej inwestycji zostanie wybudowany również łącznik z torowiskiem na ul. Głogowskiej. To pozwoli bimbom jazdę nową trasą, dzięki czemu będą mogły ominąć obecny, przeciążony odcinek ul. Roosevelta. Ma to znacznie skrócić czasu podróży.
Głównym celem inwestycji jest zintegrowanie szynowej komunikacji miejskiej z transportem kolejowym, a dzięki powstającemu Zintegrowanemu Centrum Komunikacyjnemu Poznań Główny, także z dalekobieżną komunikacją autobusową, a także przejęcie przynajmniej części przepływów pasażerskich ze środków transportu indywidualnego – wyjaśnia Zarząd Transportu Miejskiego – na nowej trasie powstaną dwa przystanki Rondo Kaponiera i Dworzec Zachodni.
Nowa trasa ma zostać oddana do użytku w lipcu.
Najświeższe informacje z Łazarza znajdziesz zawsze na portalu lazarz.pl
Dodaj komentarz