POZnań

Grażyna Kulczyk w 3D będzie promowała Poznań

IT w Starym Browarze  Foto: Jakub Wittchen / materiały prasowe

Futurystyczna kapsuła, wykorzystanie technologii 3D i tzw. rozszerzona rzeczywistość – to elementy najnowszej kampanii zagranicznej Poznania. Mieszkańcy stolicy Wielkopolski możliwości interaktywnej wystawy mogą testować do 19 października w Starym Browarze. Potem projekt „Innovation Teleport” prezentowany będzie na największych branżowych wydarzeniach w Europie – m.in. w Paryżu i Londynie.

IT w Starym Browarze Foto: Jakub Wittchen / materiały prasoweW ubiegłym roku magistrat zrealizował dwie zagraniczne kampanie promocyjne – w Irlandii i Niemczech. Obie zachęcały turystów do odwiedzenia stolicy Wielkopolski i zaplanowania podróży za pomocą nowo uruchomionej strony internetowej www.poznan.travel. W tym roku działania promocyjne skierowane są do środowiska inwestorów i branży nowych technologii.

Głównym elementem kampanii „Innovation Teleport” jest interaktywna kapsuła, która umożliwia zeskanowanie sylwetki w technice 3D z wykorzystaniem 60 aparatów fotografujących jednocześnie. Dodatkowo na potrzeby projektu stworzona została interaktywna mapa Poznania, której funkcjonalności można odkrywać za pomocą specjalnej aplikacji. W ten sposób mieszkańcy Londynu, Paryża czy Berlina będą mogli przenieść się do stolicy Wielkopolski i samodzielnie odkrywać jej uroki.

Wirtualnymi przewodnikami po Poznaniu, w postaci trójwymiarowych modeli wirtualnych, będą lokalni liderzy biznesu, innowacji i kultury m.in. Grażyna Kulczyk, projektantka Anna Orska czy twórca znanej na całym świecie kostki Dice+ Michał Bąk.

Miasto Poznań z projektem „Innovation Teleport” obecne będzie podczas najważniejszych branżowych wydarzeń w Europie, które co roku gromadzą liderów opinii i entuzjastów z dziedziny nowych technologii, biznesu i designu – Chcemy zaistnieć w świadomości nowych grup docelowych, zaprezentować im potencjał Poznania i pokazać, że w stolicy Wielkopolski nawet najodważniejsze wizje mają największe szanse powodzenia – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta.

Wystawa „Innovation Teleport” stanęła w nowej części Starego Browaru podczas rozpoczęcia 8. edycji Art&Fashion Forum. Do 19 października mieszkańcy stolicy Wielkopolski będą mogli przetestować możliwości interaktywnej kapsuły, a także poddać się procesowi skanowania w technice 3D. Potem wystawa prezentowana będzie w Wiedniu, w fińskim Tampere, Londynie, Berlinie i Paryżu, a w grudniu w warszawskim Centrum Nauki Kopernik.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz