Przeciętnie pięć godzin trwa impreza grillowa w Polsce – wynika z badania instytutu GfK Polonia. W okresie od kwietnia do sierpnia statystycznie grillujemy dwa razy w miesiącu. A na ruszt wkładamy towary za 280 zł, goście swój wkład wyceniają na 100 zł.
Na grillu króluje oczywiście mięso. Na ruszt najczęściej kładziemy karkówkę i kiełbasę. Przyrządzone mięso prawie zawsze jemy z keczupem lub musztardą.
W okresie grillowym wzrost sprzedaży mięsa nieprzetworzonego wynosi ok. 10%. Jeśli chodzi o mięso przetworzone, czyli np. kiełbasy, nie jest on już dwucyfrowy, ale z naszego punktu widzenia również wysoki – mówi Maciej Siejewicz z GfK Polonia.
Innymi produktami spożywczymi, które pojawiają się na grillu, są warzywa (np. w postaci sałatek) oraz owoce. Oprócz tego chętnie jemy przekąski, głównie czipsy i słone paluszki. Co do napojów bezalkoholowych, najczęściej pijemy kawę, herbatę, wodę, kolorowe napoje gazowane, a także nektary i soki. Wśród alkoholi najpopularniejsze jest piwo. Rzadziej na stoły trafia wódka.
Produkty spożywcze na grill nabywamy przede wszystkim w dyskontach. Mniejsza grupa Polaków preferuje hipermarkety. Co ciekawe, duża część z nas kupuje w sklepach już gotowe zestawy grillowe.
Źródło: Agencja informacyjna infoWire.pl
Dodaj komentarz