W najbliższa środę w Wadze rozpoczyna się Festiwal Haendlowski – kilkudniowa muzyczna uczta złożona z barkowych arcydzieł, czasem w zaskakujących jazzowych interpretacjach.
W programie festiwalu znajdą się także nawiązania do współczesności. Takim akcentem związanym ze współczesną kulturą muzyczną będzie, rozpoczynający festiwal, koncert w wykonaniu Katarzyny Stroińskiej-Sierant i zespołu Cameral Project, gdzie barokowe tematy staną się inspiracją dla jazzowej interpretacji nie odbiegając jednak zbytnio od oryginałów i zachowując estymę dla dawnych mistrzów.
Kolejny koncert w wykonaniu znakomitego kontrabasisty, pochodzącego z Poznania, Janusza Musiała i muzyków orkiestry Accademia dell’Aracdia poświęcony będzie muzyce kameralnej baroku ze szczególnym uwzględnieniem kontrabasu jako instrumentu koncertującego i solowego. Naczelną ideą jest tu ukazanie jego oryginalności i specyfiki brzmieniowej, ale także zwrócenie uwagi melomanów na jeden z najważniejszych instrumentów w grupie barokowego basso continuo.
Trzecie spotkanie festiwalowe wypełnią dzieła wokalno-instrumentalne Haendla i Vivaldiego w wykonaniu znakomitej polskiej sopranistki, specjalizującej się w stylowej interpretacji muzyki baroku Joanny Klisowskiej, której kunszt wokalny mogli już melomani podziwiać na ubiegłorocznym festiwalu. Wieczór wypełnią kantaty Haendla i Vivaldiego, solistce towarzyszyć będzie orkiestra Accademia dell’Aracdia, a całość poprowadzi Zbigniew Pilch.
Czwarty koncert obejmie dzieła kompozytorów niemieckich związanych z tzw. szkołą berlińska z epoki będącej okresem przejściowym między barokiem i klasycyzmem. Specyfika tego spotkania z muzyką dawną będzie zaprezentowanie dzieł Haendla, Jana Sebastiana Bacha, Carla Philipa Emanuela Bacha oraz Johanna Goetliba Grauna w interpretacji Dominika Dębskiego grającego na barokowej altówce i Katarzyny Drogosz grającej na pianoforte, instrumencie będącym poprzednikiem fortepianu.
Koncert finałowy festiwalu obfitować będzie w dzieła instrumentalne Haendla, przede wszystkim wybrane Concerti Grossi z op. 6 a także fragmenty orkiestrowe z jego oper. Jako solista wystąpi tego wieczoru znakomity skrzypek, specjalista w zakresie interpretacji muzyki baroku Zbigniew Pilch, prowadząc jednocześnie orkiestrę Accademia dell’Aracdia.
Jazzowe oblicza baroku – Katarzyna Stroińska – Sierant & Cameral Project
Środa, 30 maja 2012, Waga Miejska godz. 19.00
Barokowy Kontrabas – Janusz Musiał & Accademia dell’Arcadia
Czwartek, 31 maja 2012,Waga Miejska godz. 19.00
Kantaty Haendla i Vivaldiego – Joanna Klisowska, Accademia dell’Arcadia, Zbigniew Pilch – kierownictwo artystyczne
Poniedziałek, 4 czerwca 2012,Waga Miejska godz. 19.00
W stronę Berlina – G.F. Haendel, J.S. Bach, C.Ph.E. Bach, J.G. Graun – Dominik Dębski – altówka Katarzyna Drogosz – pianoforte
Wtorek, 5 czerwca 2012,Waga Miejska godz. 19.00
Concerti Grossi – Zbigniew Pilch & Accademia dell’Arcadia
Czwartek, 7 czerwca 2012,Waga Miejska godz. 19.00
Wstęp na wszystkie koncerty jest wolny
Dodaj komentarz