IKEA Retail wprowadziła usługę “Dostawa do Paczkomatów”. Klienci będą otrzymać towar, do jednego z ponad 9 tysięcy urządzań zarządzanych przez InPost w całej Polsce. Współpraca z InPost to kolejny krok w celu zwiększenia dostępności produktów IKEA.
Do Paczkomatów klienci mogą zamawiać produkty, które mieszczą się w paczkach o maksymalnych wymiarach do 56/36/38cm i o wadze do 24kg. Podczas zakupów system sam oceni, czy wybrane produkty mogą zostać dostarczone w taki właśnie sposób. Nowa metoda dostawy będzie dostępna dla około 4000 artykułów z oferty dostępnej na IKEA.pl. Koszt usługi jest stały i wynosi 12 złotych, a czas realizacji takiego zamówienia to 1-2 dni robocze.
Dzięki podjęciu współpracy z InPost nasi klienci otrzymują wygodny sposób dostawy produktów. Mogą odbierać je z Paczkomatów w dowolnym momencie, przez całą dobę, z zachowaniem sanitarnych rygorów, co jest szczególnie istotne w dobie pandemii koronawirusa – mówi Andrzej Sadecki, Country Customer Experience Manager w IKEA. – Przygotowując się do uruchomienia usługi jeszcze dokładniej dopasowaliśmy rozmiary opakowań do wielkości zamówienia. W ten sposób minimalizujemy zużycie papieru i optymalnie wykorzystujemy przestrzeń w transporcie przesyłek. Ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko jest dla nas niezwykle istotne, dlatego też zależy nam, aby wprowadzane usługi przyczyniły się do osiągnięcia przez nas celów założonych w Strategii People and Planet Positive i neutralności klimatycznej do 2030 roku – dodaje.
Udział sprzedaży online w całkowitej sprzedaży w roku finansowym 2020 wzrósł dwukrotnie z 10 do 20 procent. Liczba odwiedzin na stronie internetowej wzrosła w tym roku o 30% do rekordowego poziomu 154 milionów. Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków online w IKEA na świecie.
Jestem przekonany, że klienci IKEA bardzo szybko polubią korzystanie z nowej opcji dostawy do Paczkomatów InPost. Sieć 9000 lokalizacji sprawia, że teraz oferta IKEA będzie łatwo dostępna dla znacznie szerszej grupy konsumentów – bez konieczności wychodzenia z domu. Warto zwrócić uwagę, że cena przesyłki – której waga może sięgać aż 24 kg – jest bardzo atrakcyjna – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.
„Dostawa do Paczkomatów®” to kolejna obok Punktów Odbioru Zamówień usługa wprowadzona przez IKEA z myślą o zwiększeniu dostępności produktów na obszarze całej Polski. Dzięki nim klienci w całym kraju mogą kupować w przystępnych cenach elementy wyposażenia wnętrz i odbierać internetowe zamówienia w dogodnym dla siebie czasie i miejscu.
IKEA kontynuuje rozwój w kierunku wielokanałowości odpowiadając na potrzeby i oczekiwania swoich Klientów. Wprowadzenie nowej metody dostawy to część naszej transformacji w kierunku wielokanałowej sprzedaży, rozwijania nowych usług i poszerzania dostępności w Polsce.
W roku finansowym 2020 IKEA otworzyła 17 nowych punktów umożliwiających klientom osobisty odbiór produktów zamówionych online. Już teraz klienci mogą zamawiać produkty z asortymentu firmy do 37 Punktów Odbioru Zamówień. W kolejnym roku finansowym firma planuje uruchomienie kolejnych 30 takich miejsc spotkań z klientami. Testowane są przy tym również nowe rozwiązania, takie jak Mobile Punkty Odbioru Zamówień, czy też usługa “Zamów i Odbierz w Skrytce IKEA”. To rozwiązanie umożliwi Klientom odebranie zamówień w skrytce zlokalizowanej przy sklepie IKEA, przez całą dobę.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Dodaj komentarz