Za pomocą komórki będziemy mogli szybko znaleźć wolne miejsce parkingowe, a skanując plakat otrzymamy informacje o premierze wybranego przez nas filmu. Uczestnicy tegorocznego Poznań Startup Weekend jak zwykle pokazali co potrafią. Podczas weekendowych prezentacji walka była zacięta. Ostatecznie głosami jury wygrał międzynarodowy zespół Mark and Park. Publiczność swoją nagrodę przekazała w ręce Trailer Hero a ekstra nagrodę otrzymał projekt Color ID.
Startup Weekend to wydarzenie, którego uczestnicy mają 54 godziny na opracowanie modeli biznesowych dla swoich pomysłów oraz stworzenie prototypu, który można zaprezentować potencjalnym klientom. W tegorocznym Poznań Startup Weekend wzięło udział osiemdziesiąt osób. W pracy wspierało ich dwudziestu mentorów.
W piątek 16 listopada podczas prezentacji pomysłów pojawiło się 25 projektów. W głosowaniu wybrano 16, których autorzy zabrali się za realizację i formowanie teamów. Ostatecznie na scenie w niedzielę zaprezentowano 14 projektów:
KidGifter, Checkio, MarkAndPark, SaveTrender (EasyInvest – Investing is Easy), SkillBooster, Trailer Hero, Color ID, Bumbum, GIFBOX, Legal Answer, cut4app, BabyCarrot, Creativity oraz Inbound Way.
Nagrody przyznawano w 5 kategoriach. Nagrody Jury oraz statuetkę Startup Hero z rąk Wiceprezydenta Poznania Tomasza Kaysera otrzymał zespół Mark and Park – twórcy aplikacji, która umożliwia szybkie wynajęcie oraz odnalezienie wolnego miejsca parkingowego. Nagrodę publiczności otrzymali twórcy projektu Trailer Hero. Otrzymali oni również nagrodę przyznawaną za wykorzystanie technologii rozpoznawania obrazu recognize.im
Aplikacja, którą opracowaliśmy, na podstawie indywidualnych preferencji użytkowników przypomina im o nowych, wchodzących na ekrany kin filmach. – Mówi Paweł Masalski, jeden z twórców projektu. Ciekawostką jest możliwość szybkiego dodawania filmów do listy poprzez zrobienie zdjęcia plakatu filmowego. Jest to możliwe dzięki technologii rozpoznawania obrazu. W ciągu 48 pierwszych godzin skończyliśmy pracę nad aplikacją na platformę android. W najbliższym czasie aplikację będziemy rozwijać między innymi poprzez rozbudowywanie bazy plakatów. – Dodaje Paweł. Aplikację można pobrać ze strony internetowej trailerhero.pl
Pomysłów nie brakowało. Jednak w biznesie liczy się przede wszystkim aspekt biznesowy. Projekty, które powstały podczas Startup Weekend Poznań, to bardzo ciekawe pomsyły na bardzo wstępej fazie. Zastanowiłbym się nad inwestycją w dużą liczbę z nich, jednakże nie na tym etapie. – Mówi Tomasz Czapliński z funduszu LMS Invest. Przed Pomysłodawcami długa droga do stworzenia modelu biznesowego. Co prawda pierwsze pomysły na to, jak zarabiać, powstały już podczas minionego weekendu, jednakże nie ukrywajmy, wymagają one jeszcze zastanowienia.
Najmłodsi uczestnicy Poznań Startup Weekend to jedenastoletni Krystian Gontarek i dwunastoletni Damian Chorajski. Na Poznań Startup Weekend chłopcy przyjechali by wspólnie przedstawić projekt – platformę umożliwiającą dzieciom tworzenie listy wymarzonych prezentów. Mimo młodego wieku wysoko stawiali porzeczkę i zaprezentowali jusy naprawdę wysoki poziom. Obaj biorą udział w programie Kids on Bits, w ramach którego uczą się programowania.
Prezentacje wszystkich zespołów będą wkrótce umieszczone na stronie www.poznan.startupweekend.org
to jest własnie ten kierunek w ktorym Poznan powinien podązać a nie jakiś design czy sport (siedzący – na stadionie)
raczej design + technologia
Totalny przerost formy nad treścią. Co z opracowanych koncepcji działa teraz, po 4 latach, w realnej gospodarce? NIC. Przytłaczająca większość star-up’ów to tylko kosze do wyrzucania kasy. Nic z tego nie ma.