Gospodarka

Innowacyjne pomysły – konferencja w Poznaniu

e-nnovation 2012 - Nadine Dereza host the panel with four very special guests: Ondrej Fryc (Netretail), Sir Terry Leahy (Tesco), Alexander Hunter (Virgin Media) and James Dening (formerly Amazon).  Foto: e-nnovation

Dlaczego popularna teraz sieć marketów w Wielkiej Brytanii jest numerem 1, czy warto iść pod prąd, jak sprawić by przyciągnąć do siebie klientów. To tylko niektóre tematy poruszone podczas zakończonego własnie pierwszego dnia największej w tej części Europy konferencji branży e-commerce.

e-nnovation 2012 - Nadine Dereza host the panel with four very special guests: Ondrej Fryc (Netretail), Sir Terry Leahy (Tesco), Alexander Hunter (Virgin Media) and James Dening (formerly Amazon). Foto: e-nnovation

W spotkaniu bierze udział ponad 400 osób, które przyjechały do Poznania z różnych państw naszego regionu. Większość z nich rozpoczyna właśnie przygodę z tą wciąż rosnącą gałęzią biznesu. Mają bardo dużo pomysłów, ale często brakuje im doświadczenia i… kapitału. Dzięki takim spotkaniom mają szanse zdobyć jedno i drugie, nawiązać cenne kontakty, posłuchać jakie błędy popełniali inni.

Branża e-commerce już dawno przestała być niszą, którą zajmowali się tylko miłośnicy nowych technologii, handel w sieci to po prostu przyszłość nowoczesnej gospodarki, dlatego postanowiliśmy po raz trzeci zebrać w jednym miejscu szefów największych biznesów internetowych z Europy i świata, specjalistów branży e-commerce oraz managerów wielkich marek, które dopiero chcą zacząć działalność w siecimówi Marcin Majchrzak z Grupy Allegro odpowiedzialny za organizację wydarzenia – liczymy, że to spotkanie pomoże firmom wielkim i mniejszym zaistnieć online i w pełni wykorzystać nowe możliwości.

Dwa dni poznańskiej konferencji to sześć paneli dyskusyjnych dotyczących zagadnień najważniejszych z punktu widzenia rozwoju branży e-commerce, a więc miedzy innymi o branży retail, mody, rozwiązań mobilnych, płatności internetowych, kwestii prawnych oraz social media.

Konferencja e-nnovation to również konkurs na najlepszy pomysł na biznes internetowy, w którym nagrodą główną jest 10.000 euro. Tym razem zmieniono niestety nieco jego formułę. Do rywalizacji przystąpili autorzy 14 startupów, którzy dzień przed konferencją zaprezentowali swoje projekty przed jury. Tyko dwójka finalistów zaprezentowała się dzisiaj przed wszystkimi uczestnikami spotkania. Firma z Rumunii zaprezentowała rozwiązanie Vibetrace, którego celem jest poprawa konwersji sprzedaży internetowej. Jej autorzy dowodzą, że możliwe jest zwiększenie przeciętnego wskaźnika 3% nawet dziesięciokrotnie dzięki zastosowaniu dedykowanych narzędzi w sklepie internetowym. Kolejny pomysł to Sheepla, czyli narzędzie stworzone przez polski zespół, które pozwala zarządzać przesyłkami, umożliwiając sprzedawcom łatwe i spersonalizowane nadawania paczek, klientom zaś ich śledzenie.

Wyniki tego konkursu poznamy w drugim, ostatnim dniu konferencji e-nnovation.

e-nnovation - prezentacja jednego ze startupów Foto: lepszyPOZNAN.pl / tab

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz