Na budowie kolejnego przystanku wiedeńskiego trwają prace wykończeniowe, ale już teraz przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego rozdają pasażerom ulotki i tłumaczą, jak korzystać z tego rodzaju przystanków.
Pierwszy w Poznaniu przystanek typu wiedeńskiego powstał na ul. Gwarnej wiosną 2014r. Przystanki „Plac Wiosny Ludów” i „Łąkowa”, znajdujące się przy ulicy Strzeleckiej, wybrali do realizacji uczestnicy konsultacji społecznych. Pod koniec lipca, wraz z otwarciem dla ruchu tramwajowego torowiska na Strzeleckiej – pasażerom udostępniono przystanek „Plac Wiosny Ludów”. Teraz przygotowywany jest przystanek „Łąkowa”.
Ponieważ zarówno pasażerowie, jak i kierowcy ciągle uczą się, jak zachować się na przystanku wiedeńskim, przedstawiciele ZTM we wtorek i środę rozdawali mieszkańcom ulotki informacyjne.
Konstrukcja przystanku wiedeńskiego polega na wyniesieniu poziomu jezdni o około 22 centymetry na specjalnie zbudowanej rampie. Dzięki temu pasażerowie zyskują możliwość znacznie łatwiejszego wejścia (wyjścia) do (z) pojazdu.
Ma to znaczenie przede wszystkim dla osób starszych, niepełnosprawnych, ale również mam z dziećmi w wózkach.
Istotne jest również, że kierowcy – wjeżdżając na wyniesioną część jezdni – zmuszeni są zdjąć nogę z gazu. Dzięki temu w okolicy przystanku jest bezpieczniej.
ZTM apeluje do pasażerów korzystających z przystanków typu wiedeńskiego o to, by nie wchodzili na wyniesiony fragment jezdni, kiedy na przystanku nie ma tramwaju (dla ułatwienia, chodnik od ulicy oddziela żółta linia).
Sposobu korzystania z przystanku wiedeńskiego muszą się także nauczyć kierowcy. Notorycznie powtarzają się bowiem sytuacje, gdy kierowcy omijają wyniesioną jezdnię i jeżdżą po torowisku. Przypominamy, że jezdnią (także wyniesionym fragmentem) kiedy na przystanku nie ma tramwaju poruszają się samochody.
Dodaj komentarz