Zakupy robione przez Internet są wygodne i niejednokrotnie tańsze, a mimo to, jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie PayU przez TNS Polska w listopadzie 2012 roku, decyduje się na nie mniej niż połowa Polaków po 15 roku życia. Zachęceniu Polaków do e-zakupów oraz propagowaniu wiedzy na ich temat służy prowadzona właśnie akcja edukacyjna Kupuj Bezpiecznie w Internecie. Akcja towarzyszy III edycji Konkursu Bezpieczny eSklep 2013. Projekt realizuje poznański Instytut Logistyki i Magazynowania.
„Konsumentów, którzy szukają informacji związanych z e-zakupami zapraszamy na naszą stronę www.bezpiecznyesklep.pl. Do końca kwietnia będziemy publikować artykuły, w których znajdzie się wiele przydatnych informacji związanych m.in. z ochroną danych osobowych, płatnościami on-line, prawami konsumentów w zakupach internetowych krajowych oraz trans granicznych. – mówi Kinga Szewczyk koordynator projektu w Instytucie Logistyki i Magazynowania.
Akcji towarzysz konkurs, w którym oceniać można zgłoszone e-sklepy. Zwycięzca, który uzyska największą liczbę wysokich ocen otrzyma Wyróżnienie Konsumentów.
W Konkursie Bezpieczny eSklep 2013 mogą wziąć udział sklepy, które działają od minimum pół roku. Uczestnictwo jest bezpłatne, a ilość miejsc ograniczona dlatego o przyjęciu będzie decydować kolejność zgłoszeń. Rejestracja możliwa będzie do 17 lutego 2013 r. wystarczy wypełnić formularz rejestracji dostępny na stronie www.bezpiecznyesklep.pl.
Ogłoszenie wyników zaplanowano na 25 kwietnia podczas Targów eHandlu, które odbędą się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Patronaty honorowe w tegorocznej edycji przyznali Ministrowie Gospodarki, Sprawiedliwości oraz Administracji i Cyfryzacji, a także Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Partnerem strategicznym jest BIG InfoMonitor. Partnerami Brandbank Polska, Transferuj.pl, Divante, GS1 Polska, Targi eHandlu. Merytorycznie wsparcia udzielają Europejskie Centrum Konsumenckie, Certyfikaty SSL, Rzetelny Regulamin, Kancelaria Radcy Prawnego MPW, LexCare Opieka prawna na abonament, Certyfikat Euro-Label Bezpieczne Zakupy oraz Opineo. Patronat medialny zapewniają portale eGospodarka, Dziennik Internautów, Lepszy Poznań, Logistyka.net.pl, WebSecurity, Prevent Magazin. Akcję wspierają także powstająca właśnie Izba commerce Polska, Fundacja Bezpieczna Cyberprzestrzeń, Brand24, ECR Polska, znany bloger i szkoleniowiec e-commerce – Mariusz Wesołowski.
Partnerem projektu jest lepszyPoznan.pl
allegro i tak nikogo nie przebije – niestety – bo tp zdzierca i wielki monopolista