Blisko 70 tys. kibiców z Irlandii bawiło się w Poznaniu podczas UEFA EURO. Ale stolicą Wielkopolski interesują się nie tylko fani piłki nożnej i turyści.
W ubiegłym tygodniu Poznań gościł grupę 60 przedsiębiorców z Zielonej Wyspy.
Podczas Euro Irlandczycy swoją postawą na trybunach, wielkim optymizmem i spontanicznością zyskali ogromną sympatię mieszkańców stolicy Wielkopolski. Miasto podjęło także szereg działań mających na celu utrwalenie wizerunku Poznania w świadomości mieszkańców z Zielonej Wysypy jako atrakcyjnej destynacji weekendowej i najbardziej przyjaznego Irlandczykom miejsca w Europie. Tym samym Irlandia stała się też jednym ze strategicznych rynków przy planowaniu kolejnych kampanii promocyjnych.
– Jesteśmy cały czas aktywni na rynku irlandzkim i chcemy, żeby nasze miasto budziło w Irlandczykach pozytywne skojarzenia. Od czasu UEFA EURO 2012 obserwujemy z ich strony coraz większe zainteresowanie Poznaniem – podkreśla Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta.
Stolica Wielkopolski była jedynym polskim miastem, które podjęło działania promocyjne w związku z towarzyskimi meczami reprezentacji Polski i Irlandii. Poznań promował się także podczas People’s Parade, która towarzyszyła obchodom Dnia św. Patryka. Latem natomiast w irlandzkich stacjach radiowych i na internetowych portalach informacyjnych Poznań zapraszał do odwiedzenia stolicy Wielkopolski.
W ubiegłym tygodniu Poznań odwiedziła sześćdziesięcioosobowa reprezentacja klubu miłośników turystyki „Ramblers Country Tracks” z regionu Country Louth w Irlandii. Mieszkańcy Zielonej Wyspy spędzili w stolicy Wielkopolski 4 dni. Uczestników wizyty, poza zainteresowaniem turystyką, łączyło to, że są przedsiębiorcami i szukają możliwości rozwinięcia biznesu poza granicami swojego kraju. Przy okazji majowej wizyty Miasto Poznań chciało zachęcić irlandzkich przedsiębiorców do zapoznania się z potencjałem inwestycyjnym miasta i do rozpoczęcia tutaj działalności biznesowej.
– Poznań prowadzi szereg aktywności mających na celu pozyskanie i wsparcie inwestorów zagranicznych. Wskaźniki ekonomiczne od lat potwierdzają dogodne warunki dla inwestowania – najniższy w kraju poziom bezrobocia, najwyższa wartość PKB wśród miast regionalnych oraz zdywersyfikowana gospodarka przekonują przedstawicieli wielu branż do prowadzenia działalności właśnie w Poznaniu – tłumaczy Marcin Przyłębski, Dyrektor Biura Obsługi Inwestorów.
Przedsiębiorcy z Zielonej Wyspy w trakcie swojego pobytu zwiedzili też Poznań i okolice. Zaplanowano dla nich m.in. wycieczkę po Starym Rynku i poznańskiej Malcie, wizytę
w Bramie Poznania i Ogrodzie Botanicznym, wyjazd do Strzeszyna i nad Jezioro Kierskie czy do Pałacu w Wąsowie. Goście otrzymali pakiet informacji turystycznych przygotowanych przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną PLOT.
Dodaj komentarz