System agencyjny spółki Żabka Polska Joanny Jurkiewicz to książka napisana na podstawie badań przeprowadzonych w jednej z największych w Polsce sieci handlowych. Złożyły się na nią m.in. wywiady z kilkudziesięcioma ajentami Żabki i analizy dokumentów. Książka do tej pory się nie ukazała. Jak wygląda system stworzony przez twórców handlowego imperium będzie można się dowiedzieć podczas spotkania z autorką książki Joanną Jurkiewicz.
Gdy jesteś kierownikiem sklepu zatrudnionym przez kogoś na etacie, to nie jest twoją osobistą odpowiedzialnością pokrywanie wszystkich opłat i ponoszonych przez sklep kosztów. Kierownik lub kierowniczka sklepu ma nim zarządzać i dbać, aby działał jak najlepiej, jasne. Ale zatrudniony przez jakąś sieć spożywczą kierownik takiego sklepu nie jest jednoosobowym dłużnikiem ZUS-u, Urzędu Skarbowego i spółki-matki w momencie, gdy coś się nie udaje. A tak jest w przypadku jednoosobowych firm ajentów, którzy prowadzą Żabki.
Oni nie tylko stoją przy kasie i robią inwentaryzację, ale też odpowiadają przed firmą finansowo. I to mimo że o podstawowych sprawach, od których zależy powodzenie sklepu – jak dobór towaru czy promocje – w ogóle nie decydują – pisze Joanna Jurkiewicz.
Każdy ajent działalność zaczyna z długiem, bo Żabka dostarcza pierwszą partię towaru, którą trzeba później spłacić. A to nie jest jedyne zobowiązania finansowe wobec sieci – ajenci podpisują weksle in blanco, dzięki którym pod koniec działalności dowiadują się, ile jeszcze muszą spółce Żabka Polska zwrócić.
Spotkanie z z Joanną Jurkiewicz, autorską książki odbędzie się w środę 16 marca, o g. 18.00 w Teatrze Polskim.
Rozmowę poprowadzi Witold Mrozek. Wejściówki – 1 zł, do odbioru w kasie teatru.
[na podstawie materiałów Teatru Polskiego]
Dodaj komentarz