Jak wynika z przeprowadzonej przez IBM analizy „Indeks Nastrojów Społecznych” wokół Euro najwięcej pozytywnych opinii dotyczących Poznania zamieszczonych na portalach społecznościowych odnosi się do jego mieszkańców. Przeprowadzenie takiej analizy było możliwe dzięki zastosowaniu narzędzi stworzonych przez Laboratorium Oprogramowania IBM w Polsce.
Raport objął analizę milionów publicznych komentarzy w mediach społecznościowych. Dotyczyły one nie tylko samych meczy i zawodników, ale również miast-organizatorów, wśród których znajdował się Poznań. Posty pogrupowano w zależności od ich nacechowania na pozytywne, neutralne i negatywne. W przypadku naszego miasta najwięcej pozytywnych opinii dotyczyło mieszkańców – było ich ponad 1/3.
W dalszej kolejności użytkownicy serwisów społecznościowych chwalili komunikację, organizację, wyżywienie oraz zakwaterowanie. Najmniej pozytywnych głosów zebrały kwestia bezpieczeństwa oraz cen w Poznaniu.
„Jak pokazał Indeks Nastrojów Społecznych, dzięki narzędziom do analityki biznesowej z masy informacji pojawiających się na takich serwisach jak Facebook czy Twitter, można skutecznie wyciągnąć oparte na faktach wnioski. W ten sposób informacje, poddane odpowiedniej analizie, mogą zostać wykorzystane przez firmy w celu optymalizacji ich działań biznesowych” – mówi Grzegorz Puchawski, Kierownik ds. Rozwoju w Laboratorium Oprogramowania IBM.
Raport jest elementem zwiększania aktywności IBM w Wielkopolsce. Firma ma od lat swoją siedzibę w Poznaniu, teraz zamierza umacniać swoje struktury handlowe w naszym regionie.
Dodaj komentarz